השוק

שטראוס השלימה את גל הפיטורים במסגרת ההתייעלות: "מתוסכלים"

למרות ההצהרות הראשונות שיפוטרו רק 150 עובדים, כעת נודע ל-ice שהמספר גבוה יותר ומתקרב ל-200 מפוטרים וכי גל הפיטורים נמשך ממש עד היומיים האחרונים. אחד העובדים מספר: "לא מפתיע אותי שהפיטורים מגיעים ביחד עם עליות המחירים, העליות היו בשנים האחרונות כל הזמן באופק"
כפיר אדר |  16
שטראוס (צילום pixabay, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, ויקיפדיה/ שטראוס גרופ, יחצ)
אין ספק שחברת שטראוס נמצאת באחת התקופות הקשות שידעה. החברה נאלצה לסגור את את מפעל הממתקים בשל משבר הסלמונלה מה שגרם לה לאבד סכומי כסף משמעותיים (כ-300 מיליון שקל נזק) ולפגיעה משמעותית במוניטין שלה - מוניטין שהיה עד אותו המשבר ללא רבב. בעוד שעל פי ההצהרות הראשונות שיפוטרו רק 150 עובדים, כעת נודע ל-ice כי המספר גבוה בכמה עשרות יותר וגל הפיטורים נמשך ממש עד היומיים האחרונים.
אחד ממפוטרי שטראוס מספר בשיחה עם ice על התחושות הקשות: "המספר של המפוטרים הוא לא רחוק מ-250. יש לי מלא חברים בחברה, שהם בהחלט לא הכי שמחים על המצב, ברמה של מתוסכלים שחברים שלהם הולכים הביתה, זה לא משהו שהיה ברור לאף אחד בשטראוס לפני שנה. לא מפתיע אותי שהפיטורים מגיעים ביחד עם עליות המחירים, העליות היו בשנים האחרונות כל הזמן באופק".
עוד הוא הוסיף: "מתסכל למצוא את עצמך בלי עבודה, זה עצוב, זה עצוב ומתסכל את הנשמה. אתה מרוויח 8 אלף שקל בממוצע, לא מיליונים, עובד מהנשמה ונותן את כל כולך ובסופו של דבר מקבל שפיץ וזה מבאס, זה יותר הפגיעה האישית מאשר כספית. יש עובדים שפוטרו שהם בני 60 פלוס או מגרדים את ה-60 וזה בעייתי, מה הם יעשו עכשיו? מה כבר נשאר להם עד לפרישה? זה מצב נוראי".
כזכור, בהתחלה הוכרז על פיטורים של כ-150 עובדי מטה ומשרדים בקבוצת שטראוס עומדים בפני פיטורים, זאת לאחר שדירקטוריון שטראוס אישר בחודש שעבר את תכנית "שטראוס ONE" להתייעלות החברה. כיום החברה מעסיקה 1,500 עובדי מטה ובסך הכול 6,500 עובדים - כך שלמעשה מדובר בפיטורי 10% מעובדי המטה של החברה.
בקבוצת שופרסל מצפים שתוכנית ההתייעלות תגרום לחיסכון שנתי בגובה של עד 80 מיליוני שקלים. עוד דווח כי במסגרת התוכנית, ירוכזו המפעלים ושרשרת האספקה בישראל תחת חטיבה אחת, וכן ירוכזו מטות היחידות העסקיות. התכנית הנקראת "שטראוס ONE", כוללת שורת שינויים בהתנהלות ואופן העבודה בשטראוס ונועדה לסייע בשיקום החברה שנקלעה למשבר בעקבות זיהום הסלמונלה במפעל הממתקים בנוף הגליל, ועצירת פעילותו למשך חודשים ארוכים.
האירועים מגיעים בצל ההודעה שלאחר 12 שנים בהן לא העלתה את מחירי מוצריה בישראל, חברת שטראוס מעדכנת את מחירי המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים הממתקים ויד מרדכי בשיעור ממוצע של כ-2.9%. ההתייקרות שתכנס לתוקף ב-19.12 נובעת בין היתר מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות בישראל ובעולם ובראשם מחירי החלב, הסוכר, השמנים, הקקאו, האנרגיה והאריזות בשיעורים של יותר מעשרות אחוזים בשנתיים האחרונות.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    משכורות עתק
    ירון 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזירים.מקבלים משכורות עתק הבכירים מגייסים במליונים להנהלה הבכירה מעלים מחירים ומפטרים את הזוטרים חוצפה ובושה לא קונה מהם כלום יותר
    סגור
  • 15.
    מהלך שנעשה בצורה לא ראויה
    מפוטר משטראוס 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דברים נעשו בצורה לא ראויה. שטראוס איבדה את דרכה הערכית כבר לפני הרבה זמן... כל מה שקורה לה לא מפתיע ומייצג את מה שקורה בתוך הבית. פוליטיקה זולה, מינויים בלי מכרז, הכול עקום בפנים. אצלי המנכלית. אפילו לא טרחה להסביר את הדברים, איילון מאסק סטייל... עצוב ובעיקר לא מכבד.
    סגור
  • 14.
    חצופים שטראוס, מעלים מחירים
    שבי 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומספקים סחורה עם סלמונלה
    סגור
  • 13.
    אפשרות אחרת - הפחתת גובה משכורות
    טוליפ 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום לפטר עובדים, האם היה אפשר להפחית משכורות גם אם באופן זמני? כך אפשר היה לחסוך מבחינת עלויות.
    סגור
  • 12.
    שלא יעבדו עליכם
    יוסי 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברות המזון עשו מאות מליונים רווח בשנים עברו האם הפיטורים הכרחיים בתקופה קשה כי רוצים חשמר את שורת הרווח גם השנה? למה לא חסו על עובדים ותיקים שעבדו בשבילם שנים? זה לא הייטק לעובדים אין אלטרנטיבה. הבעלים והמנכ"ל צריכים לשמור על חמלה בעיקר בגלל שהם יכולים לסחוב שנה שנתיים עד שיחזרו להרוויח וגם בגלל שלא צריכים לתת דין לאיש.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    כאב לב
    נטע 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עצוב מאוד כאב לב
    סגור
  • 10.
    המספרים לא מסתדרים
    איציק 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    80 מליון שקל על 150 עובדי מטה = 44 אלף שקלים לעובד בחודש . יותר הגיוני שיחסכו 1/3 מהמטרה . כנראה מנפחים את המספרים להציג מצג שווא מול המשקיעים.
    סגור
  • 9.
    גנבה לא קטנה חכמה לא גדולה
    ???? 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם זקנה.גם מכוערת.גם גרושנקית. ביטלתי אתמול את תמי 4 לגנוב לא בבית סיפרי. את החשבון עם היונים במפעל והשוקלד המזוהם עדיין לא גמרנו
    סגור
  • 8.
    גנבה לא קטנה חכמה לא גדולה
    ???? 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם זקנה.גם מכוערת.גם גרושנקית. ביטלתי אתמול את תמי 4 לגנוב לא בבית סיפרי. את החשבון עם היונים במפעל והשוקלד המזוהם עדיין לא גמרנו
    סגור
  • 7.
    הייתי אומר שמנצלים את הרגע לצמצם עלויות
    רועה חשבון 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העובדים שנשארים יאלצו לעבוד הרבה יותר קשה ( והם עובדים) באותו שכר תחת הפחד של פיטורין. נגיד את זה ככה , עופרה שטראוס קצת משחקת באש יותר מידי כי השילוב של חברת מזון דורסנית גם מול הלקוחות וגם מול העובדים עשוי להוציא תיבות פנדורה החוצה שיכולות לעלות לעופרה שטראוס הרבה מאוד מליוני שקלים.
    סגור
  • 6.
    חוצפה
    רז 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין לכם סיבה להתייעל ...אחרי שהשארתם שובל של הרס וחורבן ...ועוד להחריב מספר לא קטן של עובדים ....תבנו אמון בקרב הצרכנים ואז תכנסו לאסטרטגיה של התייעלות ...
    סגור
  • 5.
    אכן מתנהגים שלא בתום לב העיקר בשכר של עופרה (ל"ת)
    לא נגעו 12/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    והנה הקשר בין שופרסל לשטראוס
    אזרח 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין היצרן לקימעונאי.... עובדים עלינו
    סגור
  • 3.
    עזבתי בדיוק לפני שנה
    י.מ 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי 16 שנה בארגון שנה החלטתי לפרוש בדיוק לפני שנה .אני לא נביא ולא אנליסט אבל כבר 6 שנים שהחברה הלכה ונרקבה מבפנים עצוב אבל מתבקש מקווה שבאמת שחררו את הלא ראויים
    סגור
  • 2.
    מטומטמים וחצופים
    שלמה 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    6 0
    גם מרווחים מאות מיליונים וגם מפטרים הגיע הזמן שאנחנו נפטר אותם
    סגור
  • 1.
    סדקים של מיתון. בנקים קבלו בראש!!!
    תחכימוני 12/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה רק ההתחלה ...גם אם יתעשתו הבנקים המסלול להתרסקות ידוע מראש יש לבנות רשת ביטחון כלכלי אזרחי להחזר חובות
    סגור