השוק

וול סטריט: ירידות שערים חדות בניו יורק; מחיר הנפט צולל

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים היה גבוה מהתחזיות המוקדמות וזה הביא את החששות מהעלאת ריבית אגרסיבית לשיאים חדשים; תשואות האג"ח הממשלתי עולות ל-3.6%
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
ירידות שערים חדות נרשמות הערב בניו יורק. מדד נאסד"ק יורד ביותר מ-2% וה-S&P500 יורד ביותר מ-1.5%. הסיבה המרכזית לירידות השערים החדות היא נתוני מקרו טובים שמביאים את החשש מפני העלאת ריבית אגרסיבית לשיאים חדשים.
אם כן, מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים עלה יותר מהתחזיות המוקדמות והוא ביחד עם דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי מראים כי לא רק שהכלכלה האמריקאית עדיין בנקודת רתיחה אלא שמנהלי הרכש סבורים כי הם עדין יכולים להוציא סכומי כסף נכבדים ואין להם כוונות כרגע לצמצם את הרכישות שלה.

בשלב הזה די היה בכך כדי שהמשקיעים בניו יורק יבינו שהפדרל ריזרב לא יוכל להוריד את ה"רגל מהגז" של הריבית כל כך מהר והירידות התעצמו. בתמונת מראה הרי שתשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים החלו לעלות בשיעור חדים וכרגע הן עומדות על 3.6%.
מחיר הנפט מאבד גובה והוא יורד בשיעור של יותר מ-2% לרמה של 78 דולר לחבית. בשוק האנרגיה יש כרגע כמה כוחות שפועלים וגורמים למסחר להיות תנודתי מאוד. הסיבה הראשונה היא ההודעה של האיחוד האירופי שלא ירכוש נפט מרוסיה במחיר הגבוה מ-60 דולר לחבית שזה מחיר נמוך ב-10 דולר מתקרת המחיר הקודמת של מדינות האיחוד.
נתון שני שפועל במסחר בנפט הוא ההודעה של אופ"ק פלוס שלא יחזירו את קצב הפקת הנפט לרמה של טרום הקיצוץ של 500 אלף חביות ביום וזה אמור להיות השפעה מקזזת על תקרת המחיר של האיחוד האירופי.
נתון שלישי שפועל במסחר בנפט הוא העובדה שהחשש מפני העלאות ריבית אגרסיביות יותר יביא את הכלכלה העולמית (הכוונה בעיקר לכלכלה האמריקאית אבל מן הסתם גם כלכלת אירופה) למיתון מהר יותר, עמוק יותר וארוך יותר מכפי שצפו קודם לכן וזה אמור, לפחות באופן תיאורטי, להביא לירידה בביקושים לנפט. 
כך או אחרת, בעוד הורדת תקרת המחיר של האיחוד האירופי והחשש מפני מיתון עולמי שפועלים בכיוון של ירידת מחירי הנפט הרי שהסירוב של ערב הסעודית להעלות את קצב הפקת הנפט - פועל בכיוון של עליית מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה