השוק

טופ גאם בטירוף: הרווח הנקי ב-2022 עלה בכ-236%

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה לכ-2.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-721 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד
מערכת ice | 
טופ גאם (צילום טופ גאם)
חברת טופ גאם הישראלית, המובילה בשוק תוספי התזונה בצורת מתן של סוכריות גומי, מדווחת על המשך מגמת הצמיחה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022. ההכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים עלו בכ-44% לכ-31.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-22 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-39% לכ -9.8 מיליון דולר, לעומת כ-7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחום תוספי התזונה רשם צמיחה של כ-120%, כאשר החברה צופה המשך צמיחה מואצת במהלך השנה כתוצאה מגידול בהזמנות מלקוחות קיימים, לצד התחלת הזמנות מלקוחות חדשים והיקף פיתוח משמעותי של מוצרי Tailor Made ללקוחות האסטרטגיים.
במגזר תוספי התזונה רשמה החברה גידול של 120% בהכנסות ממכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה שהסתכמו בכ-16.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות מוצרי ה-Gummiceuticals, על בסיס סיבים ללא סוכר, צמחו ברבעון השלישי בשיעור של מעל לפי שתיים ומכירות ה-tailor-made צמחו ברבעון השלישי בשיעור של כפי שלוש לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במגזר פעילות הממתקים ואחר רשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2022 צמיחה של כ-6.9% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-15 מיליון דולר, בהשוואה לכ-14.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-73% לכ-10.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה בכ-133% לכ-3.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה לכ-2.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-721 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי קטן ההפסד הנקי של החברה ל-188 אלף דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-511 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון נבע מגידול בהוצאות המימון שנבעו בעיקר מהוצאות הפרשי שער משערוך פריטים כספיים. ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים עלה בכ-91% לכ-4.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-2.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA ברבעון השלישי עלה לכ-975 אלף דולר, בהשוואה להפסד של כ-104 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-59% לכ-5 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA (Non-GAAP) עלה ברבעון בכ-145.5% לכ-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-523 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון למועד פרסום הדוח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-7.2 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של 3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה 2021.
לאור הביקושים שהחברה צופה מהלקוחות האסטרטגיים, החלה החברה בהקמת מפעל חדש שיגדיל את יכולת הייצור הקיימת של המפעל בכפי 3. נכון למועד פרסום הדוח, החברה נמצאת בעיצומן של עבודות התאמת המבנה והתקנת מערכות ותשתיות המפעל. המפעל החדש יעמוד ברגולציות מחמירות של תחום הפארמה וה-TGA, ויהיה בין המפעלים החלוצים בעולם בתחומים אלו. מדובר בחדשנות בקנה מידה עולמי אשר צפויה להקנות לחברה יתרון תחרותי משמעותי. החברה מעריכה, כי קו הייצור הראשון יהיה תפעולי במהלך הרבעון האחרון של 2023. על מנת להגדיל את כושר הייצור ושיפור המיקוד במגזר תוספי התזונה, וכחלק מיעדי הצמיחה במגזר הממתקים, החברה הרחיבה התקשרות עם ספק ממתקים קיים מחוץ לישראל כך שתכלול ייצור של מוצרי גומי לשוק הממתקים. הסטת יצור למפעל במיקור חוץ נעשה לאחר שנה של עבודת מטה ובחינות איכות ושרשרת אספקה, ומוצרים ראשוניים אמורים להגיע לארץ במהלך הרבעון הרביעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה