השוק

בשורה לעסקים: גמא תוכל מעתה להנפיק ערבויות מכרז לעסקים

סיון רחמים, מנהלת אגף ערבויות בגמא: "עד היום תחום הערבויות היה כמעט נחלתן הבלעדית של הבנקים והיום בעקבות כניסתה של גמא לתחום הערבויות, העסקים והחברות יוכלו ליהנות מתחרות גוברת ומתנאים גמישים ומשירות מהיר ומקצועי"
 
מערכת ice | 
עסקים (צילום freepik)
במהלך משותף של רשות שוק ההון ואגף החשב הכללי באוצר, קיבלה גמא ניהול וסליקה מקבוצת פניקס אישור להנפיק ערבויות למכרזי מדינה. "בחלק ניכר מההתקשרויות המכרזיות דורשת המדינה ערבות מכרז או ערבות ביצוע" מסבירה סיון רחמים, מנהלת אגף ערבויות בגמא "כשעסק ניגש למכרז של החשכ"ל הוא נדרש לרוב להנפיק ערבות מכרז ואם הצעתו זוכה הוא נדרש להנפיק ערבות ביצוע, לעיתים מדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד. עד היום תחום הערבויות היה כמעט נחלתן הבלעדית של הבנקים והיום בעקבות כניסתה של גמא לתחום הערבויות, העסקים והחברות יוכלו ליהנות מתחרות גוברת ומתנאים גמישים ומשירות מהיר ומקצועי".
בהוראת התכ"ם שפירסם החשב הכללי באוצר, הוא אישר למספר גופים חוץ בנקאיים בנוסף לבנקים לתת ערבויות לעסקים במסגרת מכרזים של החשכ"ל, כשהגדול שבהם הינה חברת גמא מקבוצת הפניקס, ובכך הוא פותח את שוק הערבויות לתחרות. גמא מתכוונת להציע תנאים תחרותיים בתחום ולהוזיל לעסקים את העלויות, כאשר הבונוס העיקרי הוא בכך שהערבות תהיה מחוץ לאובליגו הבנקאי ותפנה לעסק את מסגרות האשראי, ובכך שהעסק לא יצטרך לרתק הון בכדי לקבל את הערבות בכפוף לחיתום. לגמא ניסיון משמעותי ביצירת תחרות בשווקים שונים, בהם שוק הסליקה, בו הפעילות שלה כמאגד הצליחה להביא לשינוי מהותי לטובה ולהוזלה משמעותית בתעריפים הנהוגים בשוק, וכן ההובלה והשינוי של גמא בתחום ניכיון כרטיסי האשראי, תוך הצבת סטנדרט שירות חדש.
"תחום הערבויות במכרזי מדינה מגלגל מדי שנה מיליארדי שקלים, וכניסתה של גמא לתחום וההקלה על קבלת ערבות, הנדרשת כתנאי לכניסה למכרזים – תקל על בעלי העסקים, ואנו בטוחים שגם יעודד עסקים וחברות חדשות להצטרף למעגל הניגשות למכרזים", מסכמת סיון רחמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה