השוק

פייסבוק בלחץ: מתכננת לפטר השבוע אלפי עובדים

לפי מקורות בחברה, היא מתכוננת להודיע מחרתיים על גל הפיטורים הגדול ביותר שנראה עד כה בחברת הייטק, ומספר המפוטרים בה צפוי להאפיל על זה שנראה בסוף השבוע האחרון בטוויטר

יאיר מור | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
מטא, מפעילת הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם ואפליקציות התקשורת וואטסאפ ומסנג'ר, צפויה להודיע השבוע על גל פיטורי עובדים מהגדולים ביותר שנראו בתעשייה בשנה האחרונה, אם לא הגדול ביותר, כך מדווח העיתון וול-סטריט ג'ורנל.
לפי מקורות בחברה, עובדיה קיבלו בימים האחרונים הוראה לבטל כל נסיעה לא הכרחית החל מהשבוע, ובימים הקרובים צפויות להתקיים פגישות פנימיות שבסיומן, ככל הנראה ביום רביעי, תודיע מטא על פיטורי אלפים רבים של עובדים.
בעיתון ציינו כי מבחינת אחוז עובדי החברה שיישלחו הביתה, הפיטורים במטא לא צפויים להתקרב אפילו לכ-50% מעובדי טוויטר שפוטרו ביום שישי – אך מספר העובדים במטא גבוה פי עשרה בערך מאשר בטוויטר, ולכן מבחינה מספרית כמות העובדים שיפוטרו תהיה עצומה, וככל הנראה תגמד את כל גלי הפיטורין בחברות טכנולוגיה אחרות עד כה.
לפי דו"ח הרבעון השלישי של מטא, לחברה יותר מ-87,000 עובדים, כאשר יותר מ-40,000 מהם הצטרפו אליה מאז תחילת הקורונה – כלומר, בשנתיים וחצי החברה גייסה אותו מספר עובדים שגייסה במשך 15 השנים שלפניהן במצטבר.
דובר החברה סירב להגיב, ורק הפנה את העיתון לדבריו של המייסד והמנכ"ל, מארק צוקרברג, שאמר בשיחת המשקיעים עם הצגת הדו"ח כי "נמקד את השקעותינו במספר קטן של אזורי צמיחה בעדיפות גבוהה – מה שאומר שצוותים מסוימים יגדלו משמעותית, אך רוב הצוותים האחרים יישארו בעינם או יקטנו במהלך השנה הקרובה. בסך הכל, אנו מצפים לסיים את 2023 כארגון בערך באותו גודל או אפילו מעט קטן יותר מהיום".
לפי דיווח קודם של הג'ורנל, החברה רוצה לקצץ את הוצאותיה בעשירית – מה שכנראה לא יספק את כל המשקיעים. כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, בראד גרסטנר, מנכ"ל קרן הגידור אלטימטר המושקעת במטא, דרש במכתב פתוח שכתב למארק צוקרברג לקצץ לא פחות מ-20% מכוח האדם של פייסבוק, ובמיוחד את חטיבת המציאות המדומה – אותה חטיבה שצוקרברג מתכוון כנראה דווקא להרחיב.
עוד לפני ההודעה על הפיטורים הרשמיים, מטא כבר פיטרה בשנה האחרונה לא מעט עובדים בשיטה שעליה כתבנו לפני חודש וחצי: עובדים מקבלים הודעה על כך שהתפקיד שלהם מבוטל, ועליהם למצוא לעצמם תפקיד אחר בחברה תוך 30 יום. אם הם לא מוצאים תפקיד מתאים – הם מפסיקים להיות עובדים בחברה מבלי שהדבר ייקרא פיטורים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה