השוק

הבנק המרכזי של אנגליה מיישר קו ומעלה ריבית ב-0.75%

לאחר העלאת הריבית אתמול בארה"ב לא נותרו אופציות לשאר הבנקים המרכזיים בעולם והם מיישרים קו עם הפד; BOE שנחשב לשמרן מבין הבנקים המרכזיים מעלה את הריבית בשיעור חד שלא נראה כמותו 33 שנים
ניצן כהן | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
הבנק המרכזי של אנגליה מיישר קו עם הפדרל ריזרב ומעלה את הריבית על הפאונד ב-0.75%. הריבית בבריטניה תעמוד כעת על 3%. נזכיר כי הבנק המרכזי של אנגליה, ה-BOE נחשב לשמרן מבין הבנקים המרכזיים אולם לא נותרה לו ברירה אלא להעלות את הריבית בשיעור החד ביותר שנרשם ב-33 השנים האחרונות כדי להגביר את הלחימה בהתפרצות האינפלציונית.

אם כן, לאחר שבחודש ספטמבר נרשמה בממלכה המאוחדת אינפלציה בקצב שנתי של 10.1% ומאחר וגם הממלכה נמצאת במשבר מנהיגותי לא נותרה לבנק המרכזי ברירה אלא לצנן את הביקושים באמצעות הכלי של הריבית. 
נזכיר כי אתמול נשא דברים יו"ר הפדרל ריזרב ואמר את הדברים שכולם יודעים: אין שליטה על האינפלציה ולכן הריבית הגבוהה תישאר עוד זמן רב. גם קצת העלאות הריבית לא יתמתן אלא אם תושג שליטה וזה לא נראה כרגע.
באירופה המצב עוד גרוע יותר מאשר בארה"ב מאחר והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה משבשת בראש ובראשונה את החיים הכלכליים ביבשת. החורף עוד לא התחיל ומחירי הנפט חוזרים לרמות גבוהות ונראה כי הם עושים דרכם לאזור ה-100 דולר לחבית אולם החשש הגדול יותר הוא ממחסור בנפט שיחייב קיצוב אנרגיה או השבתות יזומות של מערכי ייצור החשמל בשיא החורף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה