השוק

בפסגות מזהירים: מיתון משמעותי בארה"ב - בלתי נמנע

גיא בית אור, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות מסתכל למציאות "בלבן של העיניים"; "מיתון משמעותי בארה"ב הוא בלתי נמנע"; "הסיכונים האינפלציוניים ממשיכים להיות מאוד משמעותיים"; בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.75%
ניצן כהן | 
גיא בית אור (צילום מושיק ברין, פסגות)
הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות מסתכל למציאות "בלבן של העיניים" ואינו חושש להגיד בקול את מה שכולם לוחשים בחדרי חדרים: מיתון משמעותי בארה"ב הוא בלתי נמנע, הוא אומר ומצטט את יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, שאמר כי הסיכויים לנחיתה רכה של הכלכלה האמריקאית הולכים ופוחתים.
"פאוול בא נץ, נץ מבולבל בהתחלה, אבל בכל זאת נץ – כאשר הבהיר לשווקים כי אין עצירה בהעלאות הריבית, וכי רמת הריבית בסוף התהליך תהיה גבוהה יותר ביחס למה שהם העריכו בעבר.

"כצפוי בפד העלו את הריבית ב-75 נ"ב, ושינוי את נוסח ההצהרה באופן שמעביר לשווקים את המסר, כי בקרוב הם יעברו להעלאות ריבית במנות קטנות יותר. בהתחלה השווקים הגיבו להצהרה בחיוב עם עליות בשוקי המניות וירידה בתשואות האג"ח.
"עם זאת, פאוול בא למסיבת העיתונאים כדי להבהיר לכולם כי אין בכלל סיבה לקיים שיחה על עצירה של תהליך העלאות הריבית בזמן הקרוב שכן תמונת האינפלציה רק החריפה, ושוק העבודה ממשיך להיות הדוק מדי – עם עליות שכר שמתואמות לאורך זמן עם רמת אינפלציה אשר גבוהה משמעותית מהיעד.
"על כן אמר פאוול כי הם יצטרכו להעלות את הריבית לרמות גבוהות יותר ביחס למה שהם העריכו בספטמבר, אך בשל העובדה שמעתה כבר נכנסים למדיניות יחסית מהדקת, קצב העלאות הריבית יואט" אמר בית אור.
"בסוף, פאוול נשאל, כמו כל פעם – האם "נחיתה רכה" היא עדיין אפשרית? על פי פאוול, ההסתברות לכך ממשיכה לרדת, ויורדת כבר בשנה האחרונה, אם כי זה עדיין אפשרי. החלון הצטמצם כי האינפלציה לא יורדת. הם היו מצפים כבר לראות עד כה ירידה באינפלציה אך זה עדיין לא ממש קורה, לפחות לא בהיקפים שהם רצו לראות. בשל העובדה שתמונת האינפלציה החריפה, העלאות הריבית יצטרכו להיות משמעותיות יותר ולכן היכולת לחמוק ממיתון קטנה יותר.
"לפחות להערכתנו, ולא מהיום, מיתון כלכלי משמעותי בארה"ב הוא בלתי נמנע" הוא אומר.
באשר לחלקת האלוהים הקטנה שלנו בישראל, אומר בית אור כי "אמנם סביבת האינפלציה בישראל נמוכה יותר ביחס למדינות אחרות, אך היא עדיין גבוהה, והסיכונים האינפלציוניים למשק הישראלי ממשיכים להיות מאוד משמעותיים. העלאות הריבית האחרונות באירופה, ועכשיו בארה"ב צפויות לתת עוד רוח גבית לבנק ישראל אשר צפוי להערכתנו להעלות את הריבית בעוד 75 נ"ב בפגישתו הבאה לרמה של 3.5%" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה