השוק

רשות המיסים בעקבותיהם של ישראלים במקלטי מס

רשות המיסים הישראלית פנתה למקבילתה השוויצרית בבקשה לקבל מידע על ישראלים וחברות הקשורות אליהם, וזאת במטרה לגבות מס מאותם ישראלים. בין השמות שעולים: אנשי עסקים מוכרים
מערכת ice | 
רשות המיסים בבשורה לאלפי הורים (צילום פלאש 90, unsplash)
בפעם השנייה בתוך שנתיים רשות המיסים הישראלית, בראשות ערן יעקב, פנתה למקבילתה השוויצרית (AFC) בבקשה לקבל מידע של כמאה ישראלים וחברות הקשורות אליהם או לבני משפחותיהם. הבקשה לקבלת המידע, המתבססת על אמנה שעליה חתומות שתי המדינות, מטרתה לסייע לגבות מס מאותם ישראלים, ביניהם משפטנים מוכרים ואנשים עסקים.
במסגרת הבקשה, רשות המיסים הישראלית מבקשת מרשות מה-AFC כל מידע אפשרי הנוגע לחשבונות, נכסים וחברות פרטיות במקלטי המס של המופיעים ברשימה שנשלחה. הבקשה מתבססת על כך שרשות המיסים השוויצרית אוספת מידע שיכול לעזור להם בגביית המיסים מכל אדם או חברה מישראל.
בעקבות פנייתה של רשות המיסים הישראלית, ה-AFC פרסמה הודעות פומביות הכוללות שמות ופרטים אישיים שונים, שבהן נכתב כי בהתאם לדין השוויצרי, וכל סירוב מצד מי מהרשימה עליו להודיע בתוך עשרה ימים. רק לאחר סיום תהליך זה הרשויות בשוויץ יפרסמו את המידע אותו הם יעבירו.
בין השמות שעלו נמצאים הפרופסור למשפטים והמועמדת לשעבר לבית המשפט העליון, סוזי נבות, ובעלה, עורך דין יורם נבות; שניים מילדיו של איש העסקים בתחום הנדל"ן רז שטיינמץ, אחיינו של איל הכרייה בני שטיינמץ (שגם הוא עצמו מסובך עם הרשויות בשוויץ); ואשתו ושלושת ילדיו של רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל חברת פלייטיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה