השוק

הוקם איגוד המנופאים הראשון בישראל

האיגוד החדש נולד בעקבות ההסכם הענפי שנחתם מאחורי גבם של המנופאים והתעלם מדרישותיהם. האיגוד ייאבק בתאונות עבודה ויפעל לשיפור תנאי העסקתם 
מערכת ice |  2
אתר בנייה (צילום pixabay)
ההסתדרות הלאומית הקימה השבוע את איגוד המנופאים הראשון על רקע אכזבתם של מנופאים רבים מהתנהלות ההסתדרות הכללית בענף, שהגיעה לשיאה עם חתימת הסכם ענפי חדש מאחורי גבם. לדבריהם, ההסכם שנחתם התעלם מדרישותיהם של המנופאים ומהסוגיות הבוערות עבורם כגון הכשרות מזויפות, תאונות עבודה והפרת זכויות עובדים. 
סדר היום של האיגוד החדש יכלול התנגדות נחרצת להסכם הענפי החדש שכניסתו לתוקף מותנית בהחלטה של שרת הכלכלה על פרסום צו הרחבה. בנוסף האיגוד ינהל מאבק בתאונות עבודה, יפעל לתיקון עיוותים ברגולציה המסדירה את העסקת המנופאים, שיפור פעילות הרווחה והרחבת ההטבות עבור ציבור המנופאים. 
בראש האיגוד יעמוד דן ורשבסקי, שמוביל את ציבור מפעילי עגורן צריח מזה שנים רבות. האיגוד החדש יקבל תמיכה מקצועית מקיפה, לרבות ליווי צמוד של היועץ המקצועי שי בירן, אשר כיהן בעבר כסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות הכללית וקידם את הישגי המנופאים בעבר, לרבות הסכם המנופאים, מכתב השרים בעניין הבטיחות, הרחבת ההשתלמויות, שיפור ההכשרות ועוד.
ורשבסקי, יו"ר האיגוד, אמר: "המנופאים נאלצים לעבוד יום יום בתנאים פיזיים קשים ומסכני חיים, בענף שמתנהל כמו ג'ונגל. בשנים האחרונות המנופאים הופקרו, ואלה שמתיימרים לייצג אותם נרדמו בשמירה. מהיום, כל זה הולך להשתנות".
איתמר שרוני, משנה למנכ"ל ההסתדרות הלאומית אמר: "האיגוד יקבל מאתנו גיבוי ותמיכה מלאים כדי לפעול לקידום נושאים מקצועיים, ובראשם התנגדות להרחבת ההסכם הענפי שלא מטפל בסוגיות החשובות לציבור המנופאים ושנחתם מעל ראשם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שינוי לטובה!
    יבגני 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שאיגוד חדש ישפר את הענף ועשה שינוי לטובת העגורנים
    סגור
  • 1.
    זה לא האיגוד הראשון
    דני אייזנמן 10/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הראשון היה בכח לעובדים
    סגור