השוק

הישג ל-WeSure וביטוח ישיר: יבטחו 60 אלף עובדי מדינה

שתי החברות זכו במכרז החשב הכללי והן יבטחו 60 אלף כלי רכב בפרמיה של כמה מאות מיליוני שקלים; הפעם הצטרפו למכרז גופים נוספים כמו רכבים של נכי צה"ל; תנאי ההשתתפות העצמית של כל רכב יקבעו בהתאם למאפייני הנהג
ניצן כהן | 
הישג לחברות הביטוח WeSure וביטוח ישיר (צילום Magma Images, רמי זרנגר, אינסטגרם weSure)
הישג משמעותי לחברות הביטוח WeSure וביטוח ישיר. שתי החברות זכו במכרז החשב הכללי והן יבטחו 60 אלף כלי רכב של עובדי המדינה וגופים נוספים כמו רכבים של נכי צה"ל וכן הלאה. בחשב הכללי אומרים שמחירי הפולסיה לא עלו למרות העלייה שנרשמה בתחום באופן כללי, עלייה שנובעת בראש ובראשונה מהעלייה המשמעותית בהיקף גניבת הרכבים.
החלק החכם יותר במכרז שנראה כי הוא פועל לטובת כולם זה נושא ההשתתפות העצמי במקרה שמפעילים את הביטוח. כאן למעשה נקבע בין הצדדים כי החיתום הזה יעשה באופן פרטני לכל נהג בנפרד ואז מה שיוצא בפועל הוא מצב בו חברות הביטוח ינפיקו פוליסות במחיר נמוך (יחסית) ובמקרה שהן תאלצנה לשלם את הפוליסה, הרי שאם הנהג הוא "שור מועד" הרי שהן תשלמנה סכום נמוך יחסית ולהיפך.

ממשרד האוצר נמסר כי מספר המבוטחים במכרז לשנת 2022 עלה ב19%, בצפייה להמשך מגמת עלייה כתוצאה מתנאי הפוליסות והודות לגופים נוספים שהצטרפו השנה לרבות נכי צה"ל הזכאים לניידות של אגף השיקום במשרד הביטחון.
כחלק ממאפייני המכרז החדש, תעריפי ההשתתפות העצמית נקבעים בהתאם למאפייני המבוטח, כך שנהגים ללא תביעות רבות בעברם הביטוחי ייהנו מהנחה בביטוח ומהשתתפות עצמית נמוכה משמעותית.
במכרז התקבלו תעריפים אטרקטיביים מאוד, על אף העלייה החדה במחירי ביטוח הרכב בישראל. הפוליסות יופקו כ"פוליסה ירוקה" ומהירה ללא נייר - שיעור ההצטרפות הדיגיטאלי גבוה ביחס לשוק ועמד בשנת 2022 על 16% וצפוי לעלות השנה.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "ברצוני להודות לוועדת המכרזים על העבודה והתוצאות המצוינות. אנו מצפים להמשך המגמה בהגדלת מספר המבוטחים בהצטרפות דיגיטלית מהירה וירוקה  ושיפור השירות לטובת עובדי המדינה וזכאים נוספים".
בענף מעריכים שחלוקת המבוטחים בין WeSure לביטוח ישיר תהיה חצי לכל אחת כש-WeSure צופה פרמיות של כ-140 מיליון שקל שינבעו לה בשנת 2023 מהמכרז.
מביטוח ישיר נמסר בתגובה: "ביטוח ישיר גאה על זכייתה במכרז ביטוח הרכב לעובדי המדינה לשנת 2023. הזכייה הזו מאשרת שוב את רמת השירות הגבוהה שביטוח ישיר מעניקה ללקוחותיה ואשר זוכה להכרה גם בדירוגי אגף שוק ההון של משרד האוצר וכן, את המחירים האטרקטיביים של החברה. נמשיך להיות אטרקטיביים עבור לקוחותינו ולספק להם שירותים וערכים נוספים בתעריפים אטרקטיביים או ללא תוספת עלות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה