השוק

רשות ני"ע: חברות פינטק עם רישיון מחו"ל יוכלו לעבוד בישראל

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את הצעת רשות ניירות ערך לאפשר לחברות עם רישיון אירופאי או אמריקאי לפעול בישראל; המהלך של רשות ני"ע משמעותי לתחרות בעולם הפיננסים הישראלי
ניצן כהן | 
ענת גואטה, יו"ר הרשות לניירות ערך (צילום אחיקם בן יוסף)
ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את הצעת רשות ניירות ערך לפיה חברות פינטק בעלות רישיון אמריקאי או אירופאי יוכלו לפעול בישראל. במקביל בוחנת רשות ניירות ערך את הקריטריונים שידרשו מחברות פינטק שיבקשו לפעול רק בישראל.
המהלך של רשות ניירות ערך הוא משמעותי, אפילו משמעותי מאוד להתפתחות התחרות בעולמות הפיננסים הישראלים. אסדרת הרפורמה בעולם הפינטקים הוטלה על רשות ניירות ערך שאמורה להיות הגורם שיפקח ויעניק רשיונות (וישלול אותם במקרה הצורך) מהחברות האלה.

נסביר לרגע במה מדובר. באופן עקרוני הרפורמה בעולם הפינטקים אומרת כי חברות מהסוג הזה יוכלו לאסוף מידע (בהסכמה מודעת ומראש) על דירוג האשראי של אדם, החסכונות שלו ובכלל מאפייניו הפיננסיים ועל ידי כך, בכל רגע נתון יוכלו לאסוף עבורו הצעות ערך ויאפשרו לו לבצע פעולות באופן מהיר וידידותי למשתמש.
ברור לכל אדם בר דעת (וגם פחות) שאפשרות של חברה לאסוף מידע מהסוג הזה, לעבד אותו ולפעול בהצעות ערך בהתאם לממצאי שיופקו מחייבת פיקוח וכמה שיותר הדוק יותר טוב, בנושאי הגנת פרטיות, הגנת סייבר ובכלל לפעול לשמירה על פרטיות המשתמש וכן הלאה ומכאן נולדה הרגולציה שהוטלה על רשות ניירות ערך.
בשל העובדה שקביעת קריטריונים לפעילות מאוסדרת של חברות מהסוג, לוקח זמן, הרבה זמן והרבה ידע שחסר בישראל ולכן רשות ניירות ערך החליטה לאמץ את המדיניות של האיחוד האירופאי והאמריקאי מתוך אמונה שהידע והניסיון בתחום, שנצבר מעבר לים יעבור גיור, ישוכלל וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה