השוק

יו״ר התעשיה האווירית: ההנפקה תצא בתחילת השנה הבאה

עמיר פרץ, יו״ר התעשייה האווירית הגיע להסכמות עם העובדים בנוגע להשתתפות שלהם ברווחי החברה שנמצאת בשיא של כל הזמנים; הנפקת החברה נמצאת כרגע על שולחנה של היועצת המשפטית לממשלה | ריאיון
ניצן כהן |  4
עמיר פרץ (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, תעשייה אווירית)
״עד סוף השנה ולכל המאוחר בתחילת השנה הבאה, התעשיה האווירית יוצאת להנפקה״ כך אמר היום ל-ice יו״ר התעשיה האווירית, עמיר פרץ. התעשיה האווירית נמצאת כרגע במצב של ביצועי שיא שנובעים מהיציבות הביטחונית המעורערת בעולם ומהמערכה המוצלחת של צה״ל מול הג׳יהאד האיסלמי בחודש שעבר. מערכת כיפת ברזל היא אמנם פיתוח של רפא״ל אך המכ״מים המתקדמים שהביאו את המערכת להצלחה מסחררת במערכה האחרונה הם מתוצרת אלתא של התעשיה האווירית.
התעשייה האווירית היא חברה מורכבת מאוד לניהול ובטח להנפקה, הנפקה שמדובר עליה כבר הרבה זמן, אולי יותר מידי זמן. עמיר פרץ נכנס לתפקיד היו״ר ואיתו החששות מפני תפישת עולם סוציאליסטית מידי שמחד טובה לעובדים אך עלולה להביא את בעלי המניות של החברה – הציבור הרחב – להפסיד הרבה כסף כשמדברים על עולם הדיבידנדים וההנפקה בבורסה.
 
עמיר פרץ, יו״ר הדירקטוריון, הביא בימים האחרונים להסכם עם העובדים שתכליתו שיתופם ברווחים ההולכים וגדלים של החברה ובאופן תיאורטי הגיע לשקט תעשייתי שיאפשר להוציא את החברה להנפקה. ״אנחנו למעשה ערוכים להנפקה״ אומר פרץ ״עברנו את כל השלבים שכוללים את הגורמים במשרד הביטחון שהכריעו מה יישאר חסוי ומה יצא לציבור, עברנו את רשות ניירות ערך והכל יחד עם רשות החברות״.
אז איפה למעשה אנחנו תקועים?
״אנחנו נמצאים בשלב שההנפקה עברה לאישורה של היועצת המשפטית לממשלה. צריך לזכור שאנחנו חברה ביטחונית עם מרכיבים חסויים ויש כאן את נושא הקניין הרוחני. למעשה היועצת המשפטית לממשלה צריכה להסדיר את נושא הבעלות על המידע והקניין הרוחני וזה רכיב משמעותי בדרך להנפקה. אני מעריך שבטווחים של 60 עד 90 יום תהיה לנו ההסדרה של היועמ״שית ואז אנחנו יכולים לצאת החוצה.
״אתה צריך להבין את הסיטואציה בהנפקה של חברה ביטחונית. אזרח מהישוב קונה מניה אבל לא יכול לקבל את מלוא המידע על העסקים שלה. זה פוגע בזכויות בסיסיות ביותר של הציבור ולכן יש צורך שהיועצת המשפטית לממשלה תסדיר את זה. הנושא מוכר ואנחנו כבר חברה מדווחת אז יותר קל לה להתעסק איתנו, אבל עדיין צריך להסדיר את הנושא הזה ואני מאמין שהוא יוסדר בקרוב מאוד״.
אתה לא חושש שסבך הבירוקרטיה יפגע בשווי של החברה?
״לא, ממש לא. ככל שהיועצת המשפטית לממשלה תקבע הנחיות ברורות וקשיחות שיהיו שקופות לציבור, הרי שחוסר הוודאות יעלם ונוכל למקסם את התמורה לציבור כולו״.
פרץ הוסיף כי: "עובדי החברה הינם חלק מרכזי בהצלחתה ונושאים במשימה המרכזית של עשייה בארץ ובעולם, והם בהחלט אחראים להצלחה העסקית. אני משבח ומברך אותם אך לא רוצה להסתפק בכך. בישיבת הדירקטוריון הוריתי להיערך לחלוקת רווחים לעובדים כך שמתוך הסכום שייקבע, החלק המרבי והמשמעותי יחולק שוויונית בין כלל עובדי החברה. החלק הנוסף יוענק באמצעות קריטריונים שיורכבו באמצעות הערכת מצוינות, ותרומה משמעותית לחברה.
"הנחיתי את מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים, להכין עבודת מטה לביצוע חלוקת רווחים לעובדים בהתאם לרגולציה. העובדות והעובדים ראויים לכך, וזוהי דרכנו להביע את הערכתנו ולשמור על העובדים שלנו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש לשתף גם את הגימלאים
    ח 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לשתף ברווחים גם את הגימלאים ובמיוחד את אלה שפרשו השנה והינם חלק מהרווחים של החברה!
    סגור
  • לא.. ממש ממש
    עמוס 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה תמורה תהיה מלתת כסף לדור א הטייקון? שהרוויח מעל ומעבר ופי כמה מדור ב ומהעובדחם הקיימים.. מה זה יקדם? רוצים לתת מוטיבציה וכסף לעובדים הקיימים שהמשכורות שלהם נמוכות
    סגור
  • 1.
    שיתוף העובדים ברווחים
    מייק1 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש לקחת בחשבון שגם לגימלאים מגיע חלק מסוים ברווחי החברה.
    סגור
  • לא
    לא 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה תמורה תהיה מלתת להם כסף? צריך לתת לעובדים הקיימים.. שמשכורתם נמוכה ביחס לדור א
    סגור