השוק

למרות המשבר: סאני מזנקת במכירות

יבואנית המכשירים הניידים של סמסונג רשמה עליות משמעותיות במכירות ברבעון השני, למרות חוסר הוודאות הכלכלי, ואף הפתיעה עם ירידה בשיעור ההוצאות התפעוליות במחצית הראשונה

יאיר מור | 
סמארטפון מתקפל Galaxy Z Fold3 (צילום סמסונג)
סאני, היבואנית העיקרית של מוצרי סמסונג הניידים (בניגוד למכשירי חשמל לבית, שמיובאים על ידי סמליין) לישראל, הפתיעה היום בדו"ח שמרמז שישראלים ממשיכים לרכוש סמארטפונים של היצרנית הקוריאנית גם במצב הכלכלי ההולך ומתערער של החודשים האחרונים.
החברה, שבבעלות קבוצת לפידות קפיטל, רשמה ברבעון השני הכנסות בגובה 244 מיליון שקל – עלייה של 10.8% לעומת האביב-קיץ שעבר, כאשר לדבריה העלייה נבעה בעיקר מעלייה משמעותית במכירת מכשירי סלולר ואביזרים (כגון אוזניות ושעונים); הרווח הגולמי עלה בשיעור זהה להכנסות והגיע ל-33.7 מיליון שקל, והיווה שיעור זהה של 13.8% מהן; גם ההוצאות התפעוליות עלו בשיעור זהה של 10.8% - כלומר נותרו יציבות ביחס להכנסות, ולא עלו למרות האינפלציה המאמירה. בסיכום המחצית הראשונה, ההוצאות התפעוליות עלו אף פחות מההכנסות – 3.4% לעומת 3.9%, בהתאמה.
בשורות התחתונות רשמה סאני זינוקים משמעותיים מאוד: ה-EBITDA עלה ב-112% ל-38 מיליון שקל, שיעור של 15.6% מההכנסות (כמעט כפול משיעור ה-EBITDA לפני שנה); הרווח התפעולי עלה ב-128.8% ל-35 מיליון שקל; והרווח הנקי עלה במה שהחברה הגדירה 335.3%, מהפסד בגובה 13.6 מיליון שקל לפני שנה לרווח של 32 מיליון שקל השנה. בסיכום המחצית העלייה אף דרמטית יותר, מהפסד של מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2021 לרווח של 48 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022.
החברה ציינה כי 19 מיליון שקל מהרווחים מקורם במכירת בניין מטה החברה בפתח תקוה תמורת 30 מיליון שקל, אך הוסיפה כי גם בניקוי 19 מיליוני השקלים הללו היא רשמה ביצועים טובים בהרבה מלפני שנה.
החברה אישרה חלוקת דיבידנד בגובה 20 מיליון שקל לבעלי המניות, לאחר שרשמה רווח של 15 אג' למניה. זהו הרבעון החמישי ברצף בו תחלק החברה דיבידנד.
"לסאני אסטרטגיה עסקית ברורה שאנו פועלים לממשה כל העת, יחד עם שיפור חווית הלקוחות שלנו", אמר אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת. "כחלק מכך, רשת סניפי סמסונג ממשיכה להתרחב ומונה כבר כ-30 סניפים ברחבי הארץ, מתוכם 2 נפתחו בחציון הראשון של שנת 2022 ו-2 נוספים ייפתחו בחציון השני של השנה. נמשיך למכור את מוצרי סמסונג האהובים לקהל הישראלי ולבחון כל העת אופציות ודרכים נוספות להמשיך ולהתפתח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה