השוק

סאנפלאואר לא דיווחה על לקוח מהותי וקיבלה קנס מהרשות לני"ע

ועדת העיצומים והקנסות של רשות ניירות ערך הטילה קנסות בהיקף כולל של 680 אלף שקל על חברות שהפרו את ההוראות הנוגעות לדיווחים לציבור; נזכיר כי אתמול נפוצו שמועות על פיטורי/ התפטרות מנכ"ל שטראוס והחברה דיווחה באיחור של 3 שעות
ניצן כהן | 
יור רשות ניירות ערך ענת גואטה (צילום ענבל מרמרי)
ועדת העיצומים והקנות של רשות ניירות ערך הטילה קנסות בהיקף כולל של 680 אלף שקל על שורה של חברות ציבוריות שהפרו את ההוראות הנוגעות לדיווחים מידיים ופרסום דוחות כספיים. העיצומים שהוטלו חשובים מאוד בשל הצורך להעביר מסר משמעותי לחברות המדווחות לפיו יש לשמור על הוראות החוק על תקנותיו קלה כחמורה וזאת כדי לשמור על אמון הציבור בשוק ההון.
מרשות ניירות ערך נמסר כי העיצומים הוטלו בגין הפרות דווח שונות והפרות ממשל תאגידי כגון איחור בהגשת דוחות עיתיים, איחור בהגשת דו"ח מיידי, אי דיווח על בעלי תפקידים שחדלו או הפכו להיות בעל עניין, איחור בדיווח על הפסקת כהונת דירקטור חיצוני, אי כהונת דירקטורים חיצוניים כדין, ופרטים חסרים בדוחות עיתיים.

העיצום הכספי שהוטל על חברת סאנפלאואר השקעות מתחדשות בע"מ הינו בגין אי דווח על לקוח מהותי, מתייחס לתוכן הדיווח ומדגיש כי נתון שנדרש באופן מפורש בתקנות הינו בראיית המחוקק מידע מהותי עבור המשקיע לצורך הבנת עסקי החברה.
העיצומים הכספיים שהוטלו על החברות פולאר השקעות בע"מ, גפן השקעות ביומד בע"מ, נקסט ג'ן ביומד בע"מ ואינפימר בע"מ מתייחסים למועד הדיווח ולחובה להגיש דיווחים, הן מיידים והן עיתיים, במועדים הנדרשים בדין. איחור בדיווח פוגע בזכות של ציבור המשקיעים לקבל דיווחים במועד ועלול לגרום לנזק בכך שמתקיים מסחר בניירות הערך של התאגיד מבלי שכל המידע הנדרש מצוי בידי הציבור.
העיצום הכספי שהוטל על חברת מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד מתייחס לאופן הדיווח. מאסיבית פרסמו מידע מהותי לציבור המשקיעים בלינקדאין ורק יממה לאחר מכן הגישו דוח כנדרש במגנ"א. הרשות מדגישה כי מידע לציבור יש לפרסם באמצעות מערכת המגנ"א ולא בדרכים אחרות כמו עיתונות, רשתות חברתיות וכו'. פרסום פרטים מהותיים על ידי תאגיד, נושאי משרה או בעלי שליטה בו בתקשורת, ברשתות חברתיות וכו', אשר לא קדם לו פרסום רשמי במגנ"א, עלול ליצור פערים במידע בין משתמשים שונים ולעורר שאלות לגבי זהות המפרסם, נכונות המידע והאחריות בגינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה