השוק

כלכלני GLOBAL X: הפדרל ריזרב מכשיר האטה בהעלאות הריבית

חברת ההשקעות הבינלאומית מסיקה מניתוח הודעת הריבית בארה"ב כמו גם מסיבת העיתונאים שלאחריה שהפדרל ריזרב מעוניין להכשיר את הלבבות לקראת האטה בקצב העלאות הריבית; "אפל היא אי של יציבות"
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום ויקיפדיה, unsplash, freepik)
בשבוע שעבר פורסמה הודעת הריבית בארה"ב וזו עמדה בתחזיות המוקדמות. על פי ההערכות העלאת הריבית הקרובה (בחודש ספטמבר) תהיה בשיעור ש ל1% אולם במעלה הדרך, וככל שיצטברו נתונים כלכליים הרי שהפד יאט את קצב העלאות הריבית, בעיקר כדי למנוע גלישה למיתון.
"הבנק הפדראלי העלה בשבוע שעבר את הריבית ב-0.75%, כמצופה, וגם במסיבת העיתונאים ובהודעה לעיתונות לא היו הפתעות מרובות וכמעט ללא שינויים ברטוריקה ובשפה. גם בהמשך הדרך הבנק רמז כי יקבע את מדיניותו המוניטארית בהתאם לנתונים הכלכליים העדכניים. הבנק מציג גישה גמישה יותר, ונראה כי הוא מבקש להכשיר את הקרקע להאטה בקצב העלאות הריבית.

"השווקים הגיבו בחיוב למדיניות המתונה יותר שהציג פאוול. ישיבת הפד הבאה תהיה רק בספטמבר, ועד אז יצטברו נתונים רבים על הכלכלה והאינפלציה".
עונת הדו"יחות בארה"ב העלתה הילוך ולמעשה כל הביג-טק פירסמו את תוצאות הרבעון השני של השנה. בגלובל X אומרים כי "גם עונת דוחות הרווח העלתה הילוך, עם כמה מהשמות הגדולים שפרסמו בשבוע שעבר. ניתן לחלק את עונת הדוחות עד כה לחברות שציפיות התמיחה הגבוהות שלהם מתחילות להכביד עליהן, ולחברות שהציגו הכנסות טובות מהמצופה אך הושפעו לרעה מהתנודות בשוק המטבע והירידה בביקושים העולמיים.

"הדוח המאכזב של מטה לא היה מפתיע, וזאת לאור התחרות העזה מצד טיק טוק וגוגל והמעבר של תקציבי פרסום לעולמות הסרטונים הקצרים. כמו כן, מיזם המטאוורס שינה את הסטטוס של מטה ממובילת שוק לחברת חדשנות, והדבר מתבטא בשריפת מזומנים גבוהה יותר ורווחיות נמוכה יותר.
"אפל ממשיכה להיות אי של יציבות. מכירות מוצרים ושירותים ממשיכים להיות ליבת העסקים של אפל, ואולם ניתן לזהות פגיעה במכירת פרסומות והשפעה שלילית של שערי המטבע.
"ככלל" מסיימים את הניתוח השבועי שלהם בגלובל X "ניתן לזהות שינוי לטובה בסנטימנט השוק ובתנועות ההון מצד המוסדיים. ואולם, כדי לקבוע שאכן נקבעה תחתית בשוק עלינו להמתין ולראות המשכיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה