השוק

אינטל חושפת: שיא של 2.2 מיליארד דולר השקעות בישראל

המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי הודיעה על זינוק של 25% ברכש מספקים ישראלים, 50% ברכש מספקים 'מגוונים' ותרומה של 1.7% מהתמ"ג של ישראל

יאיר מור | 
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
אינטל ישראל חשפה לפני זמן קצר את דו"ח האחריות התאגידית שלה – מסמך שמפורסם כל שנה בתחילת יולי ומפרט את הדרכים בהן החברה מהווה גורם משמעותי בקידום ושינוי הכלכלה והחברה בישראל.
השנה מתגאה החברה בזינוק של יותר מ-25% ברכש מספקים ישראלים – מ-1.7 מיליארד דולר ב-2020 ל-2.2 מיליארד דולר ב-2021; מתוך הרכש הזה, 566 מיליון דולר היו ממה שהחברה קוראת לו ספקים מגוונים – כלומר, עסקים המנוהלים על ידי כאלה המשתייכים לקהילות שנחשבות מיעוט בהייטק, כגון נשים, ערבים, חרדים ולהט"בים. מדובר בעלייה של יותר ממחצית ברכישות מספקים כאלו לעומת 2020, המציבה את החברה בעמדה מצוינת לעקוף משמעותית את ההתחייבות שלה מאותה שנה להכפיל תוך עשור את הרכש מספקים אלה מ-350 מיליון ל-700 מיליון דולר. מקורו של רוב הרכש היה העבודות לבניית מפעל השבבים החדש של החברה בקרית גת.
היקף הייצוא של אינטל ישראל ב-2021 עמד על 8.1 מיליארד דולר – עלייה של 11% לעומת 8 מיליארד דולר ב-2020; הנתון הזה מהווה 1.7% מהתמ"ג של ישראל ו-11% מכלל הייצוא של תעשיית ההייטק הישראלית; 70% מהסכום מקורו בשבבים המיוצרים במפעלי החברה בקרית גת, ו-30% מתוצרי מו"פ שמיוצאים ממרכזי אינטל בירושלים וחיפה.
החברה מציינת גם את השקעתה בשמירה על הסביבה, שכוללת תכנון שיאפשר למפעל החדש בקרית גת לספק כמעט את כל צרכי האנרגיה שלו בעצמו, כמו גם רכישת זכויות ל"חשמל ירוק" המספיק לכל פעילות החברה בישראל ועצירת השימוש בכוסות חד פעמיות במרכזי החברה בירושלים וחיפה, שחוסכים 65,000 כוסות בחודש. בנוסף, 80% מהפסולת המסוכנת של מפעלי החברה מופנית למחזור בייצור מוצרים אחרים.
לדברי אינטל ישראל, כיום היא מעסיקה הארץ כ-12,000 עובדים תחת השם אינטל, כ-2,000 עובדים במובילאיי, מאות עובדים בחברות שרכשה ופועלות כיחידות עצמאיות ובקרוב יתווספו אליה עוד 1,500 עובדי טאואר סמיקונדקטור. סה"כ, מעריכה אינטל כי פעילותה בישראל מספקת בישירות ובעקיפין 48,000 מקומות עבודה.
סך ההשקעות של אינטל בישראל בשנות פעילותה כאן מגיע כעת ל-48 מיליארד דולר, מתוכם 22 מיליארד שהושקעו ברכישת חברות מקומיות. בנוסף, היא מתגאה בהשקעות כספיות או אחרות בשווי 17 מיליון דולר בחינוך וצמצום פערים בחברה הישראלית.
"למרות המציאות המאתגרת, הן ברמה העסקית והן ברמה החברתית, אנחנו מחוייבים להתנהל באחריות ובשקיפות", אמרה בלה אברהמס, סמנכ"לית ממשל, תקשורת וחברה באינטל ישראל. "בשנה זו, קידום ספקים קטנים ומגוונים ישראלים היה אחד ממיקודי הפעילות שלנו. המשך ההשקעות שאינטל מבצעת בישראל מוביל לכך שהחברה מבצעת גם רכש משמעותי מחברות ישראליות. אני גאה כי מעבר להצלחה העסקית, אינטל ממשיכה בעשייה המקדמת את הסביבה, החברה, האקוסיסטם הטכנולוגי והכלכלה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה