השוק

מלם תים ו-DHL סיימו פרויקט משותף, מה סכום ההשקעה?

מלם תים הטמיעה ב-DHL מסוף אווירי, כחלק ממערכת FOCUS לטיפול במשלוחי בלדרות, מה שצפוי לשדרג את התחום בצורה דרמטית

מערכת ice | 
FedEx ,DHL ,amazon (צילום unsplash, ויקיפדיה)
קבוצת ה- IT והאינטגרציה המובילה מלם תים סיימה פרוייקט ב- DHL אקספרס (ישראל) בע"מ, העוסקת במשלוחי אקספרס בינלאומיים, שילוח בינלאומי ותובלה יבשתית וכן באספקת שירותי לוגיסטיקה עבור חברות גלובליות.
הפרוייקט, אשר ארך כשנתיים ועלותו למעלה מחצי מיליון שקל, כלל יישום והטמעה של מודול מסוף אווירי עורפי בתוכנת FOCUS, כחלק ממערכת ERP, לטיפול במשלוחי בלדרות, ניהול ממיינת הנמצאת במסוף ומערכות שונות של DHL, ניהול החלטות על טיפול במשלוחים, ניהול המלאי וחיבור את מערכות DHL לממיינת ולמערכות המחסן. זאת לצד חיבור והתממשקות ליתר מערכות הליבה של DHL לתמיכה ביתר תהליכי המבנה החדש. בנוסף, המערכת משמשת כמערכת Billing של המסוף.
FOCUS הינה מערכת ERP לעמילות מכס ולשילוח בינלאומי, מבית מלם תים, המטפלת בכל התהליך הממוחשב של עמיל מכס ומשלח בינלאומי. המערכת מותקנת בלמעלה מ- 100 ארגונים בארץ.
שלמה מרקוזה, סמנכ"ל מערכות מידע ב-DHL: "לב העשייה שלנו נמצא בתהליך שחרור מהמכס, הן ביצוא והן ביבוא – מרגע נחיתת המטוס והובלת משלוחים ללקוחות עסקיים ופרטיים. בעבר, כל התהליך התבצע במסוף המטען של ממן הנמצא בשדה התעופה, כולל אחסנה של משלוחים המעוכבים על ידי המכס, בכניסה או ביציאה מהארץ. בפרוייקט החדש, הקמנו מסוף עורפי אווירי Inhouse, באיירפורט סיטי, הכולל מחסן (בונד) אלקטרוני עם מערכת תשדורות חדשנית, כך שאנחנו מבצעים את כל תהליך השחרור מהמכס באופן עצמאי, באמצעים משוכללים, כולל החיבור למכס באמצעות מלם תים.
הקמנו מכונת מיון גדולה מאוד, בה עשינו שימוש ברובוטיקה מלאה, אשר מסוגלת למיין 9,000 משלוחים בשעה, הכוללים חבילות בינוניות וקטנות וכן מעטפות. כך שאנחנו יכולים למיין מהר מאוד את המשלוחים המגיעים למרכז המיון לאחר נחיתת המטוס. אין ספק שהפרוייקט תרם לשיפור השירות ללקוחותינו באופן דרמטי, מאחר והוא מאפשר לנו למסור את המשלוח ללקוחות מהר יותר, מוקדם יותר, בעלות נמוכה יותר ובתנאי אחסנה טובים יותר, וכנ"ל לגבי היצוא - הוא מאפשר לנו לאסוף את המשלוח מהלקוחות בשעה מאוחרת יותר ועדיין להספיק לטיסות היוצאות לחו"ל פעמיים ביום.
בחרנו במערכת FOCUS מאחר והיא כוללת מודול מסוף עורפי אינטגרטיבי שהתאים לצרכינו, לאחר שעבדנו עמה תקופה ארוכה, ביבוא וביצוא, במודלים קיימים, בעמילות ובלדרות. למלם תים יתרון גדול, בהיותה ספק ותיק של DHL והן עקב ניסיונה הרב בעבודה בבונד, עם חיבור למכס".
אלכס נמצוב, מנהל חטיבת פוקוס במלם תים: "בשל גידול משמעותי בנפח המשלוחים, עלה צורך בהקמת מסוף מטענים עורפי עצמאי, על מנת לזרז את הטיפול במשלוחים ולצמצם את זמני ההמתנה של הלקוחות. ל- FOCUS ניסיון רב שנים בניהול מסופים עורפיים עם הוכחות ביצועים בשטח. בנוסף לכך, המסוף מהווה מודול נוסף במערכת קיימת ב-DHL ועובד בצורה אינטגראלית מלאה עם מערכת הבלדרות.
מערכת ה- ERP של FOCUS מכילה מספר רב של מודולים, לדוגמה: שילוח, עמילות, בלדרות, הנהלת חשבונות ועוד. הגמישות של המערכת מאפשרת התאמה של המודולים לצרכים השונים של כל לקוח ולקוח, ובניית תורי עבודה לפי הצורך המשתנה של לקוחותינו".
מיכל בן חור, מנהלת פרוייקטים במלם תים: "במהלך הפרוייקט, חיברנו בין ה- FOCUS למכונת המיון, כשה- FOCUS מעביר את המידע למכונת המיון, אשר יודעת האם אפשר לשחרר את המשלוח לטובת הלקוח או לאחסן אותו במחסן האלקטרוני. ברגע שמתקבל מהמכס אישור לשחרור הסחורה מהמחסן, מתקבלת הוראה מה- FOCUS, ש'מדבר' עם האפליקציה של DHL, אשר יודעת להדליק אור ירוק מתחת למדף של החבילה וכך המלקט יכול לקלוט את המשלוח ולשים אותו במקום הנכון במכונת המיון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה