השוק

הראל ויזל ופוקס בהכנסות שיא של מיליארד שקל

קבוצת פוקס מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2022 עם הכנסות שיא של מעל מיליארד שקל, לצד שחיקה ברווחיות הגולמית ומעבר להפסד של 4.68 מיליון שקל. השחיקה ברווחיות הגולמית נובעת בשל התפשטות האומיקרון, שגרמו להוצאות מימון ושיווק גבוהות
מערכת ice | 
הראל ויזל (צילום דימה טליאנסקי, Magma Images, פלאש 90)
קבוצת פוקס מסכמת את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות שיא של מעל מיליארד שקל, אך מנגד - שחיקה ברווחיות הגולמית ומעבר להפסד של 4.68 מיליון שקל. העלייה נובעת בעיקר מתקופת סגר של 51 יום בתקופה מקבילה אשתקד וגידול בשטחי המסחר, בקיזוז ירידה במכירות בעקבות הגבלות ברבעון הנוכחי בשל התפשטות וריאנט האומיקרון, מכירות מוגברות אשתקד בתקופה של היציאה מהסגר ועיתוי חג הפסח שחל במרץ אשתקד.
בתוך כך, הוצאות השיווק והמימון עלו משמעותית והעבירו את קבוצת פוקס להפסד בשל הסגר ברבעון המקביל אשתקד. החברה, בניהולו של הראל ויזל, לא מציגה את נתוני הפדיון למ"ר בחנויות הזהות, אלא רק את המכירות הכלליות בחנויות אלו שפעלו באופן מלא בשני הרבעונים.
העובדה שברבעון הקודם חנויות הקבוצה היו סגורות תקופה ממושכת, הזניקה את הוצאות השיווק ב-48% לחצי מיליארד שקל. הסגרים ברבעון המקביל הובילו לביקושים גבוהים עם היציאה מהסגר בעוד ברבעון הנוכחי הביקושים חזרו לרמת הביקושים בשגרה, והרווח התפעולי של פוקס צנח ב-76.3% ל-15.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-1.5% לעומת 8.3% ברבעון מקביל.
 
ההשוואה נעשתה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019 בכדי לנטרל את הסגרים שגרמו לשינויים בנתונים. על פי נתוני קבוצת פוקס, מכירות החנויות הזהות עלו ברבעון הראשון של שנת 2022 בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2019 במגזר אופנה ואופנת הבית ב-14.6%, מגזר האווירה והטיפוח ב-10.6% ובמגזר הספורט ב-27.5%.
השקת קולקציית הקיץ בזמן מאוחר יותר, בשל התארכות החורף, גרמה לפוקס לבצע הנחות משמעותיות ברשתות ההלבשה שלה על פריטי החורף. לכן פוקס שחקה את שיעור הרווח הגולמי ל-52.9% לעומת 53.6% ברבעון מקביל אשתקד. העלייה במכירות הרבעון הגדילה את הרווח הגולמי ב-28% והוא הסתכם ב-535 מיליון שקל.
הקבוצה רשמה זינוק בהוצאות המימון שהסתכמו ב-23 מיליון שקל לעומת כ-4.6 מיליון רבעון מקביל, בשל שערוך אופציה של לאומי פרטנרס בסך 9.6 מיליון שקל, התחייבות בגין חכירה בסך 13 מיליון שקל וריבית והצמדה למס הכנסה בסך כ-6.6 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה