השוק

רימון משתלטת על מר-טר: זה הסכום שתשלם עבור 67 אחוז

קבוצת התשתיות והאנרגיה רימון חשפה היום את פרטי העסקה המתגבשת לרכישת מר-טור לפי שווי מוערך של 50 מיליון שקלים
מערכת ice | 
יוסי אלמלם, מנכ"ל קבוצת רימון (צילום דוד מוסקוביץ)

קבוצת התשתיות והאנרגיה רימון דיווחה היום (חמישי) על התקדמות בהסכם לרכישת השליטה (67%) בחברה מר-טר, חברה קבלנית לעבודות ימיות ופיתוח. עבור הרכישה צפויה לשלם רימון כ-28 מיליון שקל, כאשר יתרת המניות תישאר בידי המוכרת, חברת White Knight Services S.A.

התמורה, בצירוף הוצאות נוספות כפי שסוכמו בין הצדדים (לפני האופציות ומבלי להתחשב בחלוקת הדיבידנד), משקפת למר-טר שווי מוערך של 50 מיליון שקלים. מימון העסקה יבוצע ממקורותיה העצמאיים של רימון.


עוד נקבע בהסכם, כי מיד עם השלמת העסקה תחלק מר-טר דיבידנד, אשר חלקה של רימון מתוכו יעמוד על כ-9 מיליון שקלים. כמו כן סוכם כי לאחר 3 שנים ממועד העסקה, לרימון זכות לחייב את המוכרת למכור לה את יתרת מניותיה במר-טר (אופציית Call), וכן ניתנה למוכרת זכות לחייב את רימון לרכוש ממנה את יתרת מניותיה במר-טר (אופציית Put)  בתמורה המבוססת על הגבוה מבין שווי החברה הנרכשת של כ-52 מיליון שקל ושווי החברה הנרכשת בהתאם למכפילי EBITDA שנקבעו בין הצדדים.

 


 על פי הודעת רימון, היקף ההכנסות של החברה הנרכשת בשנתיים הקודמות הסתכם בסך של כ-72 מיליון שקל וכ-108 מיליון שקל, בהתאמה, וכן ה-EBITDA של החברה הנרכשת ב-2020 וב-2021 הסתכם בסך של כ- 9 מיליון שקל וכ-13 מיליון שקל, בהתאמה. סך נכסי החברה הנרכשת לאותם שנים הסתכם בכ-94 מיליון שקל וכ-109 מיליון שקל, בהתאמה, וסך התחייבויות החברה הנרכשת בשנים אלו הסתכם  בכ-23 מיליון שקל וכ-31 מיליון שקלים.

עוד ציינו כי השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים בין היתר, קבלת אישור הממונה על התחרות לעסקה וקבלת אישור הגוף המעמיד מימון לחברה הנרכשת.
גז טבעי נחשב לגז חממה, אשר גורם גם לפליטה של חומרים מזהמים שונים, ובכללם חומרים מסרטנים כגון בנזן ופורמאלדהיד ועוד. מדינות רבות בעולם המערבי התחייבו בועידת האקלים האחרונה לצמצם באופן מהותי של לפחות 45% עד 2030 את פליטת גזי החממה בשטחם, בין היתר ע"י שימוש במקורות אנרגיה מתחדשים במקום דקלים פוסליים הכוללים גם גז טבעי.
 

ע"פ חוק האקלים שאושר בוועדת השרים לחקיקה וצפוי לעבור בקריאה ראשונה בכנסת, ישראל צפויה לעגן בחקיקה התחייבות לאפוס פליטות נטו של גזי חממה עד 2050, זאת לצד החלטות שונות המקודמות בנושא, ביניהן הטלת מס מיוחד (מס פחמן) על צריכת אנרגיה שמביאה לפליטת גזי חממה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה