השוק
מכה למאסק? ענקית הרכב חתמה עסקת ענק עם המתחרה
ענקית השכרת הרכב הרץ הודיעה על כוונתה לרכוש עשרות אלפי מכוניות חשמליות – אך לא מטסלה, שממנה ניסתה להזמין את הרכבים במקור, אלא דווקא ממתחרה קטנה יחסית
הרץ, אחת מחברות הרכב הגדולות בעולם, הכריזה אתמול (שני) כי חתמה על עסקה במסגרתה תרכוש בחמש השנים הקרובות עשרות אלפי רכבים חשמליים – אלא שהם לא יגיעו מהיצרנית המובילה בתחום, טסלה, אלא ממתחרה קטנה יותר: Polestar השוודית, שהוקמה על ידי וולוו, שמאז הפכה לחברת בת של Geely הסינית, ששולטת כעת בשתי היצרניות.
לפי ההודעה, הרץ תרכוש מפולסטאר עד 65,000 מכוניות מדגם Polestar 2, המכונית הראשונה בעולם עם מערכת ההפעלה החדשה של גוגל לרכבים, Android Automotive. תחילה יגיעו הרכבים הללו לצי רכבי ההשכרה, הליסינג והשיתוף של הרץ באירופה באביב הנוכחי (כלומר בחודש הנוכחי או הבא), ולצפון אמריקה (כלומר ארה"ב וקנדה) ואוסטרליה במחצית השנייה של 2022.
מנכ"ל הרץ, סטיבן שר, הצהיר כי "השותפות עם פולסטאר מבוססת על השאיפה שלנו להפוך למשתתף המוביל בסביבת הניידות המודרנית ולעשות זאת כחברה מתקדמת סביבתית. על ידי עבודה עם מובילי תעשיית הרכב החשמלי כמו פולסטאר, אנו יכולים להאיץ את אימוץ החישמול תוך אספקת מוצר רכב חשמלי יוקרתי, חוויה יוצאת דופן וטביעת פחמן נמוכה יותר למשכירים, לקוחות עסקיים ושותפי נסיעות משותפות".
מנכ"ל פולסטאר, תומאס אינגנלאת, הוסיף כי "השותפות עם חלוצה עולמית כמו הרץ תביא את החוויה המדהימה של נהיגה במכונית חשמלית לקהל רחב יותר, ותספק מגוון רחב של דרישות הניידות קצרות וארוכות הטווח של לקוחותינו. עבור רבים מהם, זו עשויה להיות הפעם הראשונה שנהגו במכונית חשמלית, וזו תהיה פולסטאר".
עוד ב-
העסקה בין ענקית השכרת הרכב, המדורגת שלישית בשווי השוק בין החברות בתחום זה (עם שווי של 10 מיליארד דולר, כשלפניה Localiza הברזילאית ששווה כ-100 מיליון דולר יותר ובמקום הראשון אוויס ששווה כ-15 מיליארד דולר) ושנייה בגודל צי הרכב שלה בארה"ב (כחצי מיליון רכבים), ליצרנית השוודית, עשויה להוות אזהרה לטסלה, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם. זאת לאחר שבאוקטובר הודיעה הרץ על כוונתה להזמין מטסלה 100,000 רכבים חשמליים, מה שהקפיץ את שוויה של האחרונה לראשונה אל מעל רף טריליון הדולר, רק כדי שאילון מאסק יצנן את ההתלהבות בציוץ שהבהיר כי עסקה כזו לא נחתמה ולא יכולה היתה להיחתם, משום שלטסלה אין שום יכולת או כוונה להבטיח אספקה של 100,000 רכבים במסגרת הזמן שהקציבה הרץ. מאז, אמנם, אכן נחתמה עסקה בין השתיים, וטסלה החלה לספק להרץ רכשים מדגם 3, ולפני כשבועיים גם מדגם Y - אך נראה כי הרץ הבינה שכמות הרכבים שטסלה מסוגלת לספק לה לא מספיקה ליוזמה היומרנית שלה להקים את מערך הרכבים החשמליים הגדול בעולם, ולכן פונה גם למתחרות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה