השוק

אלביט תספק לאמירויות מערכות הגנה ולוחמה ב-53 מיליון דולר

החברה, בניהולו של בצלאל מכליס, זכתה בחוזה לחמש שנים לאספקת מערכות הגנה ולוחמה לחיל האוויר של איחוד האמירויות. החוזה מצטרף לשלושה חוזים מהותיים שעליהם חתמה באחרונה אלביט מערכות
איתמר כהן | 
בצלאל מכליס (צילום ישראל סאן)
חברת אלביט מערכות, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס, הודיעה היום (שני) כי החברה הבת שלה באיחוד האמירויות - אלביט מערכות אמירויות - זכתה בחוזה לחמש שנים בסך של כ-53 מיליון דולר לאספקת מערכות הגנה ולוחמה לחיל האוויר של איחוד האמירויות.
במסגרת החוזה, אלביט תספק מערכות הגנה מבוססות לייזר אינפרה אדום מסוג דירקם (DIRCM) וכן מערכות לוחמה אלקטרונית אוויריות עבור מטוסי איירבוס הרב-תכליתיים לתדלוק ותובלה מדגם A330 MRTT של חיל האוויר האמירתי.
מערכת דירקם שפיתחה החברה (המכונה גם בשם "מגן רקיע") היא מערכת לייזר נגד טילים שמזהה ירי של טילי כתף לעבר מטוס - ומשגרת קרן לייזר שמנטרלת אותו. המערכת צברה עד כה יותר מ-350 אלף שעות טיסה מבצעיות, ומותקנת בכ-25 סוגי מטוסים.
 
אלביט מערכות אמירויות, שהוקמה לפני כחודשיים, נועדה לקדם שיתופי פעולה ארוכי טווח עם כוחות הצבא של איחוד האמירויות, לנהל תהליכי התאמה של פתרונות טכנולוגיים לצרכים מבצעיים של משתמשי הקצה, ולהוביל העברת טכנולוגיות לשותפים המקומיים.
עסקה זו מצטרפת לשלושה חוזים שעליהם חתמה אלביט מערכות בחודשיים האחרונים: חוזה בסך 350 מיליון דולר לאספקת מערך של מערכות יבשתיות עבור לקוח בינלאומי, עסקה של 100 מיליון דולר לאספקת מערכות ללוחמה אלקטרונית לחיל הים המלכותי הבריטי, ועסקת היצוא הראשונה לתותח האוטומטי סיגמה בסך של 106 מיליון דולר.
אלביט מערכות, שבשליטת משפחת פדרמן, נסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק לפי שווי של כ-24 מיליארד שקל. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי של השנה בכ-1.36 מיליארד דולר - גידול של כ-20% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. הרווח הנקי הסתכם ב-92 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה