השוק

הנדל מטיל פצצה: הדואר בדרך להפרטה במיליארד שקל

שר התקשורת מטלטל את דואר ישראל יחד עם שר האוצר ליברמן. השניים החליטו על 100% הפרטה במהלך של מיליארד שקל. הנדל: "כשנכנסתי לתפקיד הזהירו אותי לא לגעת בדואר"
מערכת ice |  12
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
שר התקשורת יועז הנדל מודיע היום (רביעי) על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שורת דיונים בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד באוצר ובשיתוף רשות החברות. לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר ולשירותי הדואר לציבור. 
מתווה ההפרטה עליו הסכמו שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור לברמן  מבקש לקדם הנפקה לבורסה של עד 40% ממניות חברת הדואר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקביל להנפקה של 40% ממניות חברת הדואר, שר התקשורת ושר האוצר יקדמו את ההליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית,  או הנפקה או כל שילוב ביניהן, או באמצעות הפרטת 100% ממניות הדואר ככל שההנפקה בבורסה לא תבשיל. 
 
כזכור, בשנת 2018 החלה המדינה הליך מכירה של 20% ממניות החברה למשקיע פרטי. במשרד התקשורת סבורים כי מודל זה לא משיג את המטרה, וכל עוד המדינה נשארת בעלת השליטה בחברת הדואר היא נדרשת כל כמה שנים להזרים מאות מיליוני שקלים להסדרת פעילות החברה.  
במקביל למימוש מתווה ההפרטה יפעלו משרד התקשורת ומשרד האוצר לעדכון הרגולציה על שוק הדואר ועל חברת הדואר, במסגרת תיקון חוק הדואר שנידון בימים אלו בוועדת הכלכלה. הרפורמה המוצעת כוללת הרחבת התחרות בתחום שליחת מכתבים, תמרוץ המעבר לדיגיטציה, שינוי שיטת הפיקוח על המחירים, הפחתת הרגולציה וקנסות גבוהים יותר על הפרות הוראות הרישיון.
שר התקשורת יועז הנדל: ״מאז שנכנסתי לתפקיד הזהירו אותי לא לגעת בדואר. שרי תקשורת אחד אחרי השני נמנעו מלגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה. אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בשוק הדואר בישראל. פותחים לתחרות, מורידים רגולציה, ומביאים רפורמה היסטורית בדואר. שוק המכתבים הולך ודועך ושוק החבילות הולך וגדל, ובתוך המציאות הזאת אנחנו עושים היום שינוי גדול שיביא לאזרחי ישראל עידן חדש של שירותי דואר איכותיים, יעילים ומתקדמים. כפי שעשיתי בתשתיות התקשורת כאשר החזרנו את ישראל למסלול של השקעה אדירה בתשתיות, הגיע הזמן ששירותי הדואר יעברו שינוי. נפעל בשום שכל ובשיתוף פעולה עם העובדים המסורים. מודה לשר האוצר ליברמן על העבודה המשותפת בהוצאת הרפורמה הזו לפועל״
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    טעות מיסודה
    שלמה המלך 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעובד לשעבר מבכירי החברה,היו צריכים לאפשר תחרות כפי שסוכם,אז מסר שנגסה בשמנת הייתה צריכה להתאמץ לתת שירות סביר,דואר ישראל נלחם בגנסטרים כבר מ2003 פישמן עליו השלום עם חברת מסר שהביאו חורבן,דואר ישראל לפני מסר היה 100 אחוז שירות לציבור,איפשרו למסר לחלק רק היכן שנוח להם,ודואר ישראלמוציא דואר נע עם נהג ופקיד למסור מכתב בודד בהתנחלות כלשהיא על איזה הר מי יעשה את זה בהפרטה,בהרבה מדינות ניסו וחזרו למדינה כמו טיל,
    סגור
  • 8.
    איזה ביזיון... ראו את מכירת החיסול שעשו לנכסים של כולנו
    רואה רחוק 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפעלי ים המלח, מכתשים, ועוד רבות אחרות. אין לך הנדל ולא ליברמן למכור נכסים שלנו לטייקונים שלוקחים מאיתנו!!! את הכסף כדי לקנות את המתנות שקיבלו מהממשלה. לא עוד שיטת השקשוקה. מי שימכור נכסים של הציבור ישלם על זה בקלפי.
    סגור
  • 7.
    בתפקיד והדואר קורס
    דני גולדשטיין 6שנים 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דואר ישראל הטכנולוגיה בשמים והמכתב מגיע אחרי שבועיים.
    סגור
  • 6.
    מעניין עם איזה בעל הון קשרו הנדל וליברמן את ההחלטה
    חן 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיום ליום מתגלות עוד ועוד שחיתויות בממשלה הזאת
    סגור
  • 5.
    הדואר חברה בהפסד כבר המון זמן
    ש. 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חייבים לעשות משהוא הפרטה ניהול חדש שינוי תעריפים ,אחרת הדואר ימשיך לתת שרות גרוע
    סגור
  • טען עוד
  • החלטה מכורה
    אילנית 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לשדרג את הדואר מפריטים,עוד יותר גרוע
    סגור
  • 4.
    עכשיו יועז הנדל וליברמן יוכלו לפצות מקורבים במיליארד שח
    רם 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לשדרג את דואר ישראל . להוסיף כוח אדם , לשדרג הסניפים ומרכזי המיון שבעוד 20 שנה לא יגיע למיליארד ש"ח .. אז ככה מיבשים את השרות לא מוסיפים כוח אדם גורמים לציבור להתלונן .. והופ מפריטים ומעבירים את הדואר למקורבים ..איכס איך שהמדינה הזו הפכה לאם כל השחיתויות
    סגור
  • 3.
    מכולת.
    אחד העם 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כואב לי הלב על העובדים.
    סגור
  • 2.
    זה המסלול לתת מליונים בחינם
    גוטה 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ככה עושים לכל שירות ציבורי מונופוליסטי. 1. מצמצמים כח אדם. 2. גורמים לשירות להיות גרוע עד בלתי נסבל 3. הציבור מתלונן על שירות גרוע 4. מחפשים פתרון - והופה, ההפרטה תפתור את הבעיה. 5. מוכרים בנזיר עדשים למקורב וגוזרים קופון שמן על הדרך. 6. מחירי השירות המונופוליסטי קופצים לשמיים. 7. עוד מליארדר נולד על חשבון הציבור המסכן.
    סגור
  • 1.
    דואר ישראל כבר מזמן לא מתפקד (ל"ת)
    ברכה 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אין מכתבים בישראל
    (ל"ת 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז מה ?? אם אין פיקוח של המדינה אז הכל יורד לתימיון אי אפשר חקבל מכתב אי אפשר לשלוח מכתב יופי הכל ב ז ו ם??? לאן התדרדרנו? זה אפילו לא יהיה דואר יונים מרגלות.אין את מי להאשים כשלא מקבלים מכתב חשוב.
    סגור
  • הצבי קל רגליים
    אחד העם 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכתב שנשלח מתל אביב למודיעין הגיע ליעדו כעבור 7 ימים. בפעם הבאה ניטול את המכתב ונלך עימו רגלי למודיעין.
    סגור