כסף וצרכנות

דואר ישראל ומשרד התקשורת במלחמה: זה השינוי הדרמטי שמתוכנן

מחלוקת בין השר הנדל והדואר על היקף תלונות הציבור: "הציבור לא מרוצה ולא ניתן להתעלם מכך". דני גולדשטיין השיב: "מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר, כ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה ויש רק כאלף תלונות. התכנית: שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני בפריפריה 
מערכת ice |  14
דואר ישראל (צילום Magma Images, freepik)
הרפורמה המתוכננת בשירותי הדואר, חשפה היום (שני) בוועדת הכלכלה מחלוקת בין משרד התקשורת לדואר ישראל. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש את מצבו הכלכלי והתפקודי הירוד של הדואר בישראל, כולל חוסר עמוק בהכנסות – מול גידול ניכר בדואר החבילות. תופעת היעלמות מכתבים והמתנה ממושכת.
למרות ההחלטה הממשלתית העקרונית על הפרטת שירות זה – היא טרם מומשה. כולם מסכימים על ההכרח בשינוי המצב הקיים. שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני גם לתושבי הפריפריה – הן עקרונות-חובה. ביטון ציין כי הוועדה תערוך מספר ישיבות בנושא.
שר התקשורת יועז הנדל, ציין את האיחור המתמשך בהגעת מכתבים, ואת עידוד האזרחים להשתמש בשירותים אלקטרוניים, כאשר בכל העולם שירות הדואר השתנה עמוקות. הוא התחייב לשירות טוב ומרוצה מהאזרח ואיתנות כלכלית של חברת הדואר תוך יצירת תחרות. השר הכריז כי הוא מקדם מהלך לשינוי כולל שיביא להפרטה מלאה של הדואר, ולא בפרוסות עונתיות של 20%. הוא הציג את הבעייתיות ביצירת יעילות מול כמות העובדים הנוכחית בחברה. הוא הבטיח להציג לוועדה את תכנית ההפרטה לאחר שיקבל מענה בנושא ממשרד האוצר, תוך פתיחה-בינתיים של שוק המכתבים לתחרות, לעוד כניסת חברות חדשות וקביעת מדד שירות קבוע לכל אחת מחברות-אלו.

לדברי לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית המשרד, המטרה היא להגיע לפתרון ארוך-טווח, שלא יצריך את הממשלה להזרים תקציב כל כמה שנים, וציינה את החוק המוצע - שיתיר חלק הבירוקרטיה הקיימת. עיקרי הרפורמה, לדבריה, היא שיפור השירות לציבור, הבטחת השירות האוניברסלי, הגברת היעילות, הקלות-פיקוח, הרחבת התחרות בעיקר בשוק החבילות, שינוי שיטת הפיקוח על המחיר – תוך הקלה על המתחרים של חברת הדואר, עידוד השימוש באמצעים מקוונים, פיתוח שירותים עיסקיים חדשים בתשתיות הקיימות של הדואר והעברה לפיקוח-בדיעבד במקום פיקוח מלכתחילה. "אסור לעצום את העיניים לאתגר – בעניין תלונות הציבור על הדואר", אמרה.
ספיר איפרגן, רכזת התקשורת באגף התקציבים, הבטיחה כי: "העיקרון לשוק דואר משגשג הוא תחרות, תוך החמרת-האכיפה במקרה של הפרת החוזה. העיוותים שנוצרו במשך השנים מחייבים פתרונות - ללא קשר מה תהיה הבעלות על החברה, ממשלתית או פרטית".
לדברי מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר וכ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה– יש רק כאלף תלונות מדי שנה. החברה בהליך שיפור השירות כבר כשש שנים, וחברות שילוח בינלאומיות מודדות את הדואר בישראל והיא עומדת ב-99% בממדים אלו. הוא סיפר על הרחבת שעות הפעילות של סניפי הדואר, משלוח מסרון על קבלת דואר-רשום וחבילות, שירותי מסירת חבילות מתקדמים, פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות חיצוניים ופתיחת מוקד שירות טלפוני ושירות מקוון. הוא הלין על אי-זכיית החברה באף לא מכרז ממשלתי אחד של חלוקה, והעריך כי שוק המכתבים כמעט ויעלם לחלוטין בעתיד. הוא ציין כי חל שיפור דרמטי בזמני ההמתנה לתורים ובדיקה מתמדת של כמות המכתבים הנמסרים והבטיח שיפור שירות במגזר הערבי, והסכים עם עיקרי החוק המוצע של משרד התקשורת אך הציג הסתייגויות אחדות.
אורי מקלב (יהדות התורה) הציג: "רגולציה בלתי-אפשרית על הדואר מול דרישה מהם להתייעלות", חברו לסיעה משה גפני הלין על התייחסות השר לציבור המקפיד להשתמש בטלפונים כשרים, סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) חייב שירות אנושי לאנשים עם מוגבלויות ששירות דיגטלי אינו-נגיש עבורם, יעל רון בן משה (כחול לבן) הביעה דאגה עמוקה מפגיעה בשירות לפריפריה וקראה לקביעת מדדים ברורים לשירות זה, שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגימלאים, הזהיר כי כשליש ממיליון הגימלאים בישראל אינם נגישים לכל שירות דיגיטלי, ואילו פרופ' זיו רייך, יו"ר הוועדה לבחינת תעריפי ושירותי הדואר, הזהיר כי פתיחה לא-זהירה או שאינה די-מפוקחת של השוק
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    אי עמידה בזמנים
    שרה 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבילה שאמורה הייתה להגיע תוך שבוע לאנגליה הגיע תוך חודש. שירות לקוחות של הדואר לא עונים לטלפון. ונציג חוזר למחרת או לא חוזר בכלל. ודואר בארץ במגום יומיים יגיע ליד לוקח כמה שבועות וחבל. זה לא שירות.
    סגור
  • 13.
    ועד של בריונים ומנכל משתף.
    הנדל, הפרט אותם מיד 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנדל יודע בדיוק איזו רעה חולה הדואר . קיבל את הגוף הזה יותר מושחת ממאפיית הקבלנים. מסתבר שביבי היה שר תקשורת מעולה.
    סגור
  • 12.
    פתחו את השוק
    אזרח מן השורה 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי כבר נחנקו !!
    סגור
  • 11.
    איך אפשר להתלונן??
    רות 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שניסה לפנות לדואר מכיר את התופעה. שבועיים של ניסיונות, שעות של המתנה עד יאוש. חבילה שיצאה לאוסטרליה ב 19.10 נעלמה בדרך … הדואר באוסטרליה איתר אותה בארהב. היום 8.12 בני קיבל הודעה שהחבילה הגיעה לבית הדואר. כמעט חודשיים למשלוח אקספרס בעלות גבוהה. פעם אחרונה שמשתמשת בשרותי הדואר (כל החבילות הגיעו באיחור עצום()
    סגור
  • 10.
    דואר ישראל
    זאב 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברת דואר ישראל מטייחת ומעלימה עובדות , בושה גדולה שחברה כזו מתנהלת באופן רשלני במאה העשרים ואחת
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    ויש עוד הרבה כמוני ממורמרים מחברת הדואר ובנק הדואר שלא
    Wini 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דואר שבכלל מתעמרים בלקוחות. אנלפבטים שם.שרות ברצפה. ועוד בשיא החוצפה צימצמו מאות סניפים. הם בדואר כנראה ראו מה טוב והחליטו ללכת על גזירת קופון שמן ומה יהיה יהיה. בבני zונות משרות ללא עמלות נהייתם הרוצחים בשוק. אפילו השוק השחור לא כמוכם. וממי לוקחים ממקבלי הקצבאות נכות. ומהחלשים.נבלות. הפרטה ודחוף. להכניס את הסינים לכל מונופול בישראל. גם כך בטחון המדינה כבר ברצפה וראש ממשלה עם ראש כמו התחת שלי.ועוד שם כיפה שלא ייחשבו זה תחת. שלא יתקעו אותו
    סגור
  • 8.
    בלתי אפשרי להתלונן
    דורית 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדברים עם תקליטים. זו דרך נהדרת למנוע תלונות ולהיתמם אחר כך ש"אין הרבה תלונות".
    סגור
  • 7.
    דואר ישראל
    מישהי מתוך הדואר 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכל שטויות. המנכל הזה מושחת יותר מקודמיו. הועד מנהל אותו. רק מי שמקורב לצלחת אוכל קצפת. השאר אוכלים קש. הדואר חולה. ועד שלא יופרט או ימכר ויגיע מישה שיעשה סדר ולא יראה את הועד ממטר, שום דבר לא יהיה טוב. גם העובדים מפחדים מהועד. הדואר הפך לגוף דיקטטורי.
    סגור
  • 6.
    גונבים חבילות
    משקיף 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרצוף של גנבים
    סגור
  • 5.
    יש מליוני תלונות על אלף מכתבים (ל"ת)
    התבלבל קצת יור הוועד 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא רק אלף תלונות אלא מיליון, פשוט לא כולם הגישו את זה ר
    אמיר 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תשאלו מיליון איש שהתנסו בשירות הגרוע של דואר ישראל, כל ישראלי שני יעיד שקיבל שירות גרוע.
    סגור
  • 3.
    רמאי מנכל נוכל יור הועד (ל"ת)
    שרון 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    תלונות
    זהר 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    וכמה אלפים או עשרות אלפים לא מתלוננים מאחר ויודעים ששום דבר לא יקרה לי לבד איבדו 3 חבילות ולא התלוננתי כי חבל על הזמן
    סגור
  • 1.
    "יש רק אלף תלונות מתוך מיליונים"
    רק 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם היה טעם בלהתלונן, היה הרבה יותר. אתה תחכה על הקו יותר משעהב אחרי שרוב הסיכויים ינתקו את הקו מספר פעמים, ובסופו של דבר הדואר יסיר אחריות ונאמר לך שהדבר תלוי בשולח. דואר ישראל פשוט בדיחה
    סגור