כסף וצרכנות
דואר ישראל ומשרד התקשורת במלחמה: זה השינוי הדרמטי שמתוכנן
מחלוקת בין השר הנדל והדואר על היקף תלונות הציבור: "הציבור לא מרוצה ולא ניתן להתעלם מכך". דני גולדשטיין השיב: "מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר, כ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה ויש רק כאלף תלונות. התכנית: שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני בפריפריה
הרפורמה המתוכננת בשירותי הדואר, חשפה היום (שני) בוועדת הכלכלה מחלוקת בין משרד התקשורת לדואר ישראל. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש את מצבו הכלכלי והתפקודי הירוד של הדואר בישראל, כולל חוסר עמוק בהכנסות – מול גידול ניכר בדואר החבילות. תופעת היעלמות מכתבים והמתנה ממושכת.
למרות ההחלטה הממשלתית העקרונית על הפרטת שירות זה – היא טרם מומשה. כולם מסכימים על ההכרח בשינוי המצב הקיים. שיפור השירות והקפדה על מחיר שוויוני גם לתושבי הפריפריה – הן עקרונות-חובה. ביטון ציין כי הוועדה תערוך מספר ישיבות בנושא.
שר התקשורת יועז הנדל, ציין את האיחור המתמשך בהגעת מכתבים, ואת עידוד האזרחים להשתמש בשירותים אלקטרוניים, כאשר בכל העולם שירות הדואר השתנה עמוקות. הוא התחייב לשירות טוב ומרוצה מהאזרח ואיתנות כלכלית של חברת הדואר תוך יצירת תחרות. השר הכריז כי הוא מקדם מהלך לשינוי כולל שיביא להפרטה מלאה של הדואר, ולא בפרוסות עונתיות של 20%. הוא הציג את הבעייתיות ביצירת יעילות מול כמות העובדים הנוכחית בחברה. הוא הבטיח להציג לוועדה את תכנית ההפרטה לאחר שיקבל מענה בנושא ממשרד האוצר, תוך פתיחה-בינתיים של שוק המכתבים לתחרות, לעוד כניסת חברות חדשות וקביעת מדד שירות קבוע לכל אחת מחברות-אלו.
לדברי לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית המשרד, המטרה היא להגיע לפתרון ארוך-טווח, שלא יצריך את הממשלה להזרים תקציב כל כמה שנים, וציינה את החוק המוצע - שיתיר חלק הבירוקרטיה הקיימת. עיקרי הרפורמה, לדבריה, היא שיפור השירות לציבור, הבטחת השירות האוניברסלי, הגברת היעילות, הקלות-פיקוח, הרחבת התחרות בעיקר בשוק החבילות, שינוי שיטת הפיקוח על המחיר – תוך הקלה על המתחרים של חברת הדואר, עידוד השימוש באמצעים מקוונים, פיתוח שירותים עיסקיים חדשים בתשתיות הקיימות של הדואר והעברה לפיקוח-בדיעבד במקום פיקוח מלכתחילה. "אסור לעצום את העיניים לאתגר – בעניין תלונות הציבור על הדואר", אמרה.
ספיר איפרגן, רכזת התקשורת באגף התקציבים, הבטיחה כי: "העיקרון לשוק דואר משגשג הוא תחרות, תוך החמרת-האכיפה במקרה של הפרת החוזה. העיוותים שנוצרו במשך השנים מחייבים פתרונות - ללא קשר מה תהיה הבעלות על החברה, ממשלתית או פרטית".
לדברי מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מול 45 מיליון ביקורים בסניפי הדואר וכ-300 מיליון מכתבים ו-57 מיליון חבילות הנמסרים מדי שנה– יש רק כאלף תלונות מדי שנה. החברה בהליך שיפור השירות כבר כשש שנים, וחברות שילוח בינלאומיות מודדות את הדואר בישראל והיא עומדת ב-99% בממדים אלו. הוא סיפר על הרחבת שעות הפעילות של סניפי הדואר, משלוח מסרון על קבלת דואר-רשום וחבילות, שירותי מסירת חבילות מתקדמים, פתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות חיצוניים ופתיחת מוקד שירות טלפוני ושירות מקוון. הוא הלין על אי-זכיית החברה באף לא מכרז ממשלתי אחד של חלוקה, והעריך כי שוק המכתבים כמעט ויעלם לחלוטין בעתיד. הוא ציין כי חל שיפור דרמטי בזמני ההמתנה לתורים ובדיקה מתמדת של כמות המכתבים הנמסרים והבטיח שיפור שירות במגזר הערבי, והסכים עם עיקרי החוק המוצע של משרד התקשורת אך הציג הסתייגויות אחדות.
עוד ב-
אורי מקלב (יהדות התורה) הציג: "רגולציה בלתי-אפשרית על הדואר מול דרישה מהם להתייעלות", חברו לסיעה משה גפני הלין על התייחסות השר לציבור המקפיד להשתמש בטלפונים כשרים, סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) חייב שירות אנושי לאנשים עם מוגבלויות ששירות דיגטלי אינו-נגיש עבורם, יעל רון בן משה (כחול לבן) הביעה דאגה עמוקה מפגיעה בשירות לפריפריה וקראה לקביעת מדדים ברורים לשירות זה, שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגימלאים, הזהיר כי כשליש ממיליון הגימלאים בישראל אינם נגישים לכל שירות דיגיטלי, ואילו פרופ' זיו רייך, יו"ר הוועדה לבחינת תעריפי ושירותי הדואר, הזהיר כי פתיחה לא-זהירה או שאינה די-מפוקחת של השוק
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.אי עמידה בזמניםשרה 12/2021/14הגב לתגובה זו0 0חבילה שאמורה הייתה להגיע תוך שבוע לאנגליה הגיע תוך חודש. שירות לקוחות של הדואר לא עונים לטלפון. ונציג חוזר למחרת או לא חוזר בכלל. ודואר בארץ במגום יומיים יגיע ליד לוקח כמה שבועות וחבל. זה לא שירות.סגור
-
13.ועד של בריונים ומנכל משתף.הנדל, הפרט אותם מיד 12/2021/08הגב לתגובה זו0 0הנדל יודע בדיוק איזו רעה חולה הדואר . קיבל את הגוף הזה יותר מושחת ממאפיית הקבלנים. מסתבר שביבי היה שר תקשורת מעולה.סגור
-
12.פתחו את השוקאזרח מן השורה 12/2021/08הגב לתגובה זו0 0דיי כבר נחנקו !!סגור
-
11.איך אפשר להתלונן??רות 12/2021/08הגב לתגובה זו2 0מי שניסה לפנות לדואר מכיר את התופעה. שבועיים של ניסיונות, שעות של המתנה עד יאוש. חבילה שיצאה לאוסטרליה ב 19.10 נעלמה בדרך … הדואר באוסטרליה איתר אותה בארהב. היום 8.12 בני קיבל הודעה שהחבילה הגיעה לבית הדואר. כמעט חודשיים למשלוח אקספרס בעלות גבוהה. פעם אחרונה שמשתמשת בשרותי הדואר (כל החבילות הגיעו באיחור עצום()סגור
-
10.דואר ישראלזאב 12/2021/08הגב לתגובה זו2 0חברת דואר ישראל מטייחת ומעלימה עובדות , בושה גדולה שחברה כזו מתנהלת באופן רשלני במאה העשרים ואחתסגור
- טען עוד
-
9.ויש עוד הרבה כמוני ממורמרים מחברת הדואר ובנק הדואר שלאWini 12/2021/08הגב לתגובה זו1 0דואר שבכלל מתעמרים בלקוחות. אנלפבטים שם.שרות ברצפה. ועוד בשיא החוצפה צימצמו מאות סניפים. הם בדואר כנראה ראו מה טוב והחליטו ללכת על גזירת קופון שמן ומה יהיה יהיה. בבני zונות משרות ללא עמלות נהייתם הרוצחים בשוק. אפילו השוק השחור לא כמוכם. וממי לוקחים ממקבלי הקצבאות נכות. ומהחלשים.נבלות. הפרטה ודחוף. להכניס את הסינים לכל מונופול בישראל. גם כך בטחון המדינה כבר ברצפה וראש ממשלה עם ראש כמו התחת שלי.ועוד שם כיפה שלא ייחשבו זה תחת. שלא יתקעו אותוסגור
-
8.בלתי אפשרי להתלונןדורית 12/2021/07הגב לתגובה זו2 0מדברים עם תקליטים. זו דרך נהדרת למנוע תלונות ולהיתמם אחר כך ש"אין הרבה תלונות".סגור
-
7.דואר ישראלמישהי מתוך הדואר 12/2021/07הגב לתגובה זו2 1הכל שטויות. המנכל הזה מושחת יותר מקודמיו. הועד מנהל אותו. רק מי שמקורב לצלחת אוכל קצפת. השאר אוכלים קש. הדואר חולה. ועד שלא יופרט או ימכר ויגיע מישה שיעשה סדר ולא יראה את הועד ממטר, שום דבר לא יהיה טוב. גם העובדים מפחדים מהועד. הדואר הפך לגוף דיקטטורי.סגור
-
6.גונבים חבילותמשקיף 12/2021/06הגב לתגובה זו1 0פרצוף של גנביםסגור
-
5.יש מליוני תלונות על אלף מכתבים (ל"ת)התבלבל קצת יור הוועד 12/2021/06הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.לא רק אלף תלונות אלא מיליון, פשוט לא כולם הגישו את זה ראמיר 12/2021/06הגב לתגובה זו4 0תשאלו מיליון איש שהתנסו בשירות הגרוע של דואר ישראל, כל ישראלי שני יעיד שקיבל שירות גרוע.סגור
-
3.רמאי מנכל נוכל יור הועד (ל"ת)שרון 12/2021/06הגב לתגובה זו5 0סגור
-
2.תלונותזהר 12/2021/06הגב לתגובה זו6 0וכמה אלפים או עשרות אלפים לא מתלוננים מאחר ויודעים ששום דבר לא יקרה לי לבד איבדו 3 חבילות ולא התלוננתי כי חבל על הזמןסגור
-
1."יש רק אלף תלונות מתוך מיליונים"רק 12/2021/06הגב לתגובה זו6 0אם היה טעם בלהתלונן, היה הרבה יותר. אתה תחכה על הקו יותר משעהב אחרי שרוב הסיכויים ינתקו את הקו מספר פעמים, ובסופו של דבר הדואר יסיר אחריות ונאמר לך שהדבר תלוי בשולח. דואר ישראל פשוט בדיחהסגור