השוק

WeWork מתמזגת לתוך ספאק והופכת את אדם נוימן למיליארדר

אדם נוימן, האדם המזוהה ביותר עם חברת WeWork הופך היום למיליארדר לאחר שהחברה שהקים משלימה היום את המיזוג לתוך הספאק BowX; למרות שנוימן הופך למיליארדר, סופטבנק מוציאה את החברה להנפקה במחירי הפסד
ניצן כהן |  2
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
לאחר ש-WeWork נכשלה בהנפקה היא משלימה היום מיזוג לתוך הספאק BowX לפי שווי של 9 מיליארד דולר. אדם נוימן, מי שהקים את החברה והמציא את שוק השכרת חללי העבודה יהפוך למיליארדר כשהמניות שיוותרו בבעלותו יהיו שוות כ-720 מיליון דולר וזאת בנוסף למזומן שקיבל בשנים האחרונות.
נזכיר כי WeWork ניסתה להנפיק עוד בשנת 2019 לאחר שקיבלההערכת שווי של 47 מיליארד דולר למרות שהפסידה מידי שנה כמעט 2 מיליארד דולר. הערכת השווי המוזרה של החברה הביאה לביטול ההנפקה בשנת 2019 לאחר שהוברר לסופטבנק (שרכשה מניות מנוימן ולמעש נטלה את ההובלה של החברה) כי לא תוכל לקבל את השווי הפנטסטי הזה ב-2019.
לאחר שסופטבנק נאלצה להזרים ל-WeWork מזומנים בהיקף של מיליארדי דולרים כדי לשמור עליה בחיים פרץ סכסוך בינה לבין נוימן שבסופו של דבר נאלץ לעזוב את החברה. נוימן נותר עם מניות של החברה אבל קיבל לא מעט כסף במזומן שנועד בעיקר להוציא אותו מהחברה ולפצות אותו על הסכמים עם סופטבנק.
WeWork תיסחר בוול סטריט תחת הסימול: WE. החברה גייסה למעשה 1.3 מיליארד דולר במיזוג לתוך הספאק כשמרבית הכסף שיוזרם אליה יבוא מתוך הספאק עצמו.
על פי המסמכים שפרסמה החברה עם המיזוג לתוך הספאק עולה כי נוימן קיבל סכומים לא מבוטלים שכוללים 185 מיליון דולר בשל "אי תחרות", 106 מיליון דולר כפיצוי בשל ביטול ההסכם עם סופטבנק (הסכם בו סופטבנק התחייבה לרכוש את המניות שלו) ו-578 מיליון דולר תמורת מכירת מניות לסופטבנק והלוואה עם שעבוד על מניות WeWork בהיקף של כ-400 מיליון דולר.
נזכיר כי אדם נוימן המציא למעשה את שוק השכרת חללי העבודה כשבאופן עקרוני היה שוכר מבנים באזורי ביקוש והפוך אותם לחללי עבודה משותפים. התחום הלך והתפתח ונוימן לקח את WeWork כמעט לכל מקום בעולם כשהמטרה הייתה ליצור קהילה שמשלמת דמי מינוי ויכולה לעשות שימוש במתקני החברה בכל העולם. ניתן היה כמובן גם לשכור מקומות לטווח קצר במיקומים ספציפיים.
ביקורת רבה הושמעה נגד נוימן והתנהלותו האישית שלעתים הייתה גם בזבזנית והביאה בסופו של דבר לסילוקו מהחברה (תוך תשלום פיצויים לא מבוטלים). גם היום נוימן אינו אוחז בתפקידים רשמיים בחברה לא בדירקטוריון ולא כעובד שכיר שלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש לא המציא את זה
    גל 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה תחמן שמכר את זה כאילו מדובר במיזם סטארטאפ, כאשר מדובר בעסק נדלן. תבדקו לרגע בוויקיפדיה ותראו שזה היה קיים הרבה לפני wework. גם, החברה הזו לא הייתה בקריסה? לפי ההגיון הזה, אפשר גם לטעון שענבל אור המציאה את זה, כי מכרה אותו חלל למספר אנשים. זה רעיון שאפשר להגיע איתו גם היסטורית גם לקיבוץ - משאבים משותפים, עבור מקומות עבודה שונים.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לו! זהו השכר ליזמים
    ישראלי גאה 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ושעובדי המדינה יאכלו את הלב ויפסיקו לשתות את הכסף שלנו
    סגור