השוק

בנק הפועלים השלים את מהלך הענק עם גיוס אסטרונומי

כפי שפורסם ב-ice, הבנק גייס מיליארד דולר בהנפקה פרטית בינלאומית מוצלחת של אג"ח COCO ירוק, לראשונה בישראל, ההנפקה התבצעה בהובלת החתמים הבינלאומיים Citi, JP Morgan, Barclays, Morgan Stanley, Jeffries, והמפיץ הישראלי פועלים IBI
מערכת ice |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
כפי שפורסם לראשונה ב-ice, על רקע המשך מגמת הצמיחה המואצת של הבנק ומתוך רצון לגוון את בסיס המשקיעים ולייצר אופטימיזציה במבנה ההון, בנק הפועלים השלים היום (שישי) את שלב התמחור בהנפקה פרטית בינלאומית למשקיעים מוסדיים בהיקף של מיליארד דולר של כתבי התחייבות נדחים המירים מסוג COCO במסגרת גיוס רחב בקרב משקיעים מוסדיים בארה"ב, באיחוד האירופי, בבריטניה ובמדינות נוספות ברחבי העולם.
ההנפקה זכתה לביקושים בהיקף של למעלה מ-2.6 מיליארד דולר בקרב עשרות גופי השקעה מובילים ברחבי העולם. ההנפקה היא של אגרות חוב מסוג COCO (כתבי התחייבות נדחים המירים) לתקופה מקסימלית של 10.25 שנים ובריבית שנתית של 3.255%.
לראשונה בישראל, הונפקו אג"ח מסוג COCO ירוק (Green Bond) בהתאם לעקרונות הבינלאומיים לאג"ח ירוק של ה-ICMA. בכוונת הבנק להשתמש בסכום השווה לתמורת ההנפקה לטובת מימון של פרויקטים ירוקים ידידותיים לסביבה בתחומים של אנרגיות מתחדשות, תחבורה ירוקה, בנייה ירוקה, מחזור פסולת והתייעלות אנרגטית. ההנפקה הייחודית, הנעשית לראשונה בישראל על ידי בנק הפועלים, תומכת בשאיפת הבנק להמשיך ולקדם מימון והשקעות בתשתיות ירוקות בישראל ולסייע בהשגת יעדי מדינת ישראל במעבר לכלכלה דלת פחמן.  
כתבי ההתחייבות יירשמו למסחר במערכת "רצף מוסדיים" בבורסה בישראל. ההנפקה התבצעה בהובלת החתמים הבינלאומיים Citi, JP Morgan, Barclays, Morgan Stanley, Jeffries, והמפיץ הישראלי פועלים IBI.
מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, מסר לאחר הגיוס: "הביקושים הגבוהים בהנפקה מהווים עדות נוספת למובילות של הבנק ולאמון הרב שהבנק זוכה לו בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים. ההון שגויס יאפשר לבנק להמשיך במגמת הצמיחה המואצת ולייצר אופטימיזציה בניהול ההון שלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בגלל זה הם לא מצאו זמן לטפל בבקשות שלי (ל"ת)
    רונית 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור