השוק

המיליארדר במקום השמיני בעולם ישקיע 150 מיליון פאונד ב-DNA

המיליארדר היהודי שנמצא במקום השמיני בעולם החליט להשקיע 150 מיליון פאונד באוקספורד ננופור שתצא להנפקה בשווי 300 מיליון פאונד בחודש הבא בבורסה בלונדון
אביחי דלאל | 
לארי אליסון (צילום מתוך פייסבוק, pexels, unsplash)
אחד האנשים העשירים בעולם החליט להשקיע בכוכבת הביו-טכנולוגיה הבריטית, אוקספורד ננופור. המיליארדר היהודי-אמריקאי, לארי אליסון, מתכוון להשקיע 150 מיליון פאונד בגיוס של החברה בלונדון בחודש הבא. ההשקעה של המיליארדר בן ה-77 תתבצע באמצעות העסק שייסד, ענקית הענן אורקל.
עד כה, אוקספורד ננופור התעסקה בעיקר בטכנולוגיה המתבססת על DNA, הטכנולוגיה מסייעת למומחים לצרוך אינפורמציה ב-DNA ולצפות לשינויים שעלולים לגרום למחלות. החברה עם צפי של שווי שוק  בסכום המוערך בארבעה מיליארד פאונד בעת ההנפקה בלונדון אך מחיר המנייה טרם נקבע סופית.
הדבר יגדיל את ההון המוערך של המייסדים הבריטים והאקדמיים של החברה, המנכ"ל גורדון סניירה ומנהלי הפיתוח העסקי של החברה ספייק ווילקוקס והאגן בייליי, בסכום המוערך בניירות כ-150 מיליון פאונד. 
עד כה, המוצרים של החברה נמכרו בעיקר לחוקרים. אבל הנהלת החברה בטוחה שמדובר בהזדמנות ענקית להפוך את השימוש בשירותיה לפרקטי יותר, לסייע לדוקטורים לאבחן דברים אצל המטופלים שלהם וחברות ביוב לדוגמה שיוכלו לנתח את איכות המים שלהם.
אורקל נוסדה ב-1977 על ידי לארי אליסון, מתכננת בימים אלה לעבוד עם אוקספורד ננופור על כמה מהשירותים שלה. מייק סיציליה, סגן נשיא בכיר באורקל אמר: "אין דומה לטכנולוגיה שלה בשוק".
כאמור, אוקספורד ננופור מתכננת גיוס של 300 מיליון פאונד על ידי מכירה של מניות חדשות בהנפקה  שתקרה בחודש הבא, חלק מהמשקיעים הנוכחיים ימכרו את המניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה