השוק

עופר קליין: ההוראה של בנק ישראל תצנן באופן חלקי את שוק הנדל"ן

ראש אגף כלכלה בחברת הביטוח הראל מעריך שלריבית הנמוכה על משכנתאות יש השפעה עודפת על הביקושים לנדל"ן שימשיכו להיות גבוהים
ניצן כהן | 
עופר קליין (צילום יונתן בלום)
ראש אגף אסטרטגיה בחברת הביטוח הראל, עופר קליין, אומר היום כי להערכתו, להנחיות החדשות של בנק ישראל בנוגע לצמצום האפשרות של שעבוד דירה קיימת לצורך מימון דירה נוספת תהיה השפעה מוגבלת. ההנחיה החדשה, אומר קליין, תביא את המשקיעים להשתמש בחלופות מימון חוץ בנקאיות. בנוסף, המשך הירידה בתשואות הארוכות (בריבית למשכנתאות) ממשיכה לתמוך בעלייה בביקושים לנדל"ן.
ביום ראשון יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שלהערכתנו יעלה ב-0.3% עד 0.4% בעיקר בשל עלייה עונתית במחירי השכירות והנופש. במקביל יתפרסמו מחירי הדירות והנתונים המקדימים ממשיכים לאותת על המשך עלייה.
קליין אומר עוד כי המשך הפעילות המואצת בשוק הדיור, עלייה במקדמות מס-ההכנסה, גידול ברווחי ההון וכמובן ענף ההיי-טק הם הוא איתות נוסף לכך שהצמיחה ברבעון השני שתתפרסם בשני הבא תהיה גבוהה מאוד. "ההוצאה הממשלתית נותרה גבוהה כתוצאה מתוכנית הסיוע, אך ממשיכה להתמתן בהשוואה לחודשים הקודמים ולכן הגירעון כאחוז מהתוצר ירד ל-9.3%. להערכתנו, על רקע הצפי להמשך שיפור בפעילות הכלכלית, הגירעון ירד לכיוון 6.5 אחוזים בסוף 2021, טוב מההערכות הקודמות שלנו.
באשר לשוק המט"ח אומר קליין כי רכישות המט"ח של בנק ישראל היו צנועות ביולי והשקל התחזק במהירות – אנו צופים שימשיך להתחזק. "ביולי סך רכישות המט"ח של בנק ישראל עמד על 500 מיליון דולר בלבד, זאת לאחר 8 חודשים של כ-4 מיליארד דולר בממוצע בחודש. הדבר מסביר בחלקו את הייסוף המהיר בשקל בשבועיים האחרונים מול סל המטבעות.
"ההנחה שלנו היא שהבנק ימשיך וירכוש מט"ח בכדי להאט את קצב התחזקות השקל מול הסל, אך לא יוכל לעצור אותו על רקע המשך הגידול ביצוא שירותי היי-טק, לנוכח שיא ההנפקות של חברות טכנולוגיה בנאסד"ק והמשך רכישת חברות ישראליות באופן ישיר בידי זרים (FDI)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה