השוק

יהלום כחול נמכר ביותר מ-40 מיליון דולר. מי הרוכשים?

היהלום הגולמי הכחול נמכר במשקל של כמעט 40 קראט ונחשב ע"י בלומברג לאחד מהיהלומים הלא מלוטשים היקרים איי פעם
מערכת ice |  2
היהלום הכחול שנמכר (צילום אינסטגרם Petra Diamonds)
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת על יהלום גולמי נדיר בצבע כחול שנמכר בכ-40 מיליון דולר. היהלום במשקל 39.3 קארט, התגלה בידי חברת הכרייה 'פטרה דיימונדס' ונמכר על ידה למיזם משותף של אחת מיצרניות היהלומים הגדולות בעולם 'דה בירס', ושל חברת הסחר 'דיאקור' (Diacore), השייכת למשפחת המיליארדר המורשע בני שטיינמץ. 
היהלום עלה מעט יותר ממיליון דולר לקראט ומה שעושה אותו ליהלום היקר ביותר שפטרה מכרה אי פעם. חברת הכרייה מצאה את היהלום באפריל האחרון במכרה שבעבר היה בבעלות דה בירס ונמצא באזור קולינאן בדרום אפריקה. המכרה ידוע ביהלומים הכחולים הגדולים שבו ומפורסם בעיקר בשם היותו המכרה בו נמצא היהלום הגדול בעולם בשנת 1905 במשקל של 3,106 קארט. יהלומים כחולים נחשבים לנדירים ביותר בעולם, ובהתאם גם היקרים ביותר.
זו היא לא העסקה הראשונה בין חברת הכרייה למיזם המשותף של של דה בירס ודיאקור כשבנובמבר האחרון מכרה החברה לאותו מיזם חמישה יהלומים כחולים נוספים. עבור 'פטרה דיימונדס' העסקה הזו מהווה קרש הצלה לאחר שהחברה התמודדה עם חובות מצטברים עקב ירידה במחירי היהלומים ופגיעת מגפת הקורונה בתעשיית הכרייה. מנכ"ל החברה ריצא'רד דאפי אמר לאחר העסקה כי "המכירה הזו מציבה אבן דרך חדשה עבור פטרה בהשגת המחיר הגבוה ביותר ליהלום בודד". 
דיאקור שייכת כאמור למשפחתו של איש העסקים הצרפתי-ישראלי, בני שטיינמץ שמוקדם יותר השנה גזר עליו ביהמ"ש בשוויץ עונש מאסר של חמש שנים ונקנס ב-50 מיליון פרנק שוויצרי עקב הרשעתו במתן שוחד בגינאה. שטיינמץ הרבה להסתבך בעשור האחרון לא מעט ועזב את ישראל בשנת 2012 בין היתר בעקבות הסתבכות עם רשויות המס.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נויוש
    עיגולד 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואנה בדיוק אני איבדתי שם יהלום. ניראה לי שזה שלי
    סגור
  • 1.
    בזבוז
    יהלומן 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין איך להרוויח מכזה יהלום בעידן הנוכחי.
    סגור