השוק

האקזיט של זוהר לוי: מוכר נכסים בגרמניה במיליארד אירו

סאמיט שבשליטת לוי תמשיך להחזיק נכסים בגרמניה בשווי כספי של 600 מיליון אירו, נכסים חופשיים ללא שעבוד
ניצן כהן | 
זוהר לוי (צילום באדיבות סאמיט)
איש העסקים זוהר לוי הודיע היום על אקזיט משמעותי בגרמניה. לוי חתם על מכירת נכסי נדל"ן שבבעלות סאמיט בעסקה בהיקף כספי של מיליארד אירו. לאחר העסקה יוותרו בידי סאמיט נכסים בגרמניה בהיקף כספי של 600 מיליון אירו.
זוהר לוי, יו"ר סאמיט: "גרמניה הוא השוק הביתי של חברת הבת, סאמיט גרמניה. הנזילות העצומה, שהינה תוצאה של העסקה מציבה אותנו בעמדת זינוק לניצול של כל הזדמנות עסקית ראויה בגרמניה. בנוסף, הפורטפוליו הנותר בגרמניה אינו ממונף והינו בעל פוטנציאל השבחה רב לעליית שכ"ד ולניצול זכויות בניה עודפות בהיקף של מאות אלפי מ"ר.
"במקביל, אנו מרחיבים את פעילותנו בשוק הנדל"ן בארה"ב בעיקר בתחום הדיור להשכרה בניו יורק, ובכוונתנו להפוך לשחקן משמעותי בשוק זה, שאנו סבורים כי הוא יציב ודפנסיבי".
העסקה בוצעה באמצעות חברת הבת שלה, סאמיט גרמניה והנכסים נמכרו לקרן בינלאומית. מחיר המכירה דומה לשווי הנכסים הנמכרים בספרי החברה. יצוין, כי הנכסים הנמכרים מניבים כיום הכנסה של דמי שכירות ברוטו בסך של כ-208 מיליון שקל (כ-52 מיליון אירו) בשנה.
לאחר השלמת העסקה, יוותרו בבעלות סאמיט נכסים בגרמניה בשווי כולל של כ-600 מיליון אירו, כולל נכסים בסך של כ-100 מיליון אירו המוחרגים מהעסקה הנוכחית. נכון להיום, בהתאם להערכות השווי האחרונות של החברה, דמי השכירות של הנכסים שיוותרו בידי סאמיט נמוכים בכ-24% משווי ההשכרה המלא שלהם במונחי שוק. בנוסף, בנכסים שיוותרו בידי החברה קיים פוטנציאל השבחה משמעותי הנובע מזכויות בניה בלתי מנוצלות בהיקף של כ-213 אלף מ"ר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה