השוק
רמי לוי חוגג: מעל 7 מיליארד שקל במכירות; יפתח סניפים מוזלים
קבוצת רמי לוי סוגרת את 2024: קופיקס נחלשה, גוד פארם זינקה – והרווח הנקי טיפס ביותר מ-25%; יפית אטיאס: "בשנה הקרובה נתמקד בשירות"

קבוצת רמי לוי פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2024, עם גידול במכירות, רווחיות ושיעור הרווח הנקי. החברה תחלקה דיבידנד של כ-55 מיליון שקל, שיתווסף לדיבידנדים של כ-445 מיליון שקל מתחילת שנת 2023 (235 מיליון שקל חולקו בשנת 2024).
מכירות הקבוצה בשנת 2024 הסתכמו ב-7.38 מיליארד שקל, גידול של 2.8% לעומת מכירות של 7.18 מיליארד שקל בשנת 2023. בתחום הקמעונאות, המכירות עמדו על 6.55 מיליארד שקל, עלייה של 2.1% לעומת 6.41 מיליארד שקל בשנה שעברה. פדיון חנויות זהות עלה ב-1.3% ובמכירות למ"ר נטו נרשמה ירידה קלה של 2.4%, שהסתכמה ב-61.53 אלף שקל לעומת 63.02 אלף שקל בשנת 2023.
במגזר גוד פארם, המכירות בשנת 2024 עלו ב-20.6% והסתכמו ב-439.9 מיליון שקל, לעומת 364.7 מיליון שקל ב-2023, גידול שנבע מהרחבת הסניפים והעלייה של 12.8% בפדיון חנויות זהות. במגזר אחרים, המכירות ירדו ב-2.4%, ועמדו על 431.2 מיליון שקל, לעומת 441.8 מיליון שקל ב-2023, בשל ירידה במכירות קופיקס עקב סגירת סניפים.
הרווח הגולמי של הקבוצה בשנת 2024 הסתכם ב-1.75 מיליארד שקל, גידול של 6.6% לעומת 1.64 מיליארד שקל בשנת 2023. שיעור הרווח הגולמי עלה ב-0.83% ועמד על 23.69%, לעומת 22.86% בשנה שעברה. במגזר הקמעונאות, הרווח הגולמי עלה ב-5.3% והסתכם ב-1.42 מיליארד שקל, בשיעור רווח גולמי של 21.71%, לעומת 21.04% ב-2023. במגזר גוד פארם, הרווח הגולמי עלה ב-21.7% והגיע ל-144.8 מיליון שקל, עם שיעור רווח גולמי של 32.9%, לעומת 32.6% בשנת 2023. במגזר אחרים, הרווח הגולמי עלה ב-6.5% והסתכם ב-185.3 מיליון שקל.
הרווח התפעולי של הקבוצה בשנת 2024 עמד על 365.6 מיליון שקל, גידול של 19.2% לעומת 306.6 מיליון שקל בשנת 2023. שיעור הרווח מפעולות רגילות מהכנסות הקבוצה עמד על 4.95%, לעומת 4.27% בשנה הקודמת. EBITDA של הקבוצה בשנת 2024 עמד על 682.2 מיליון שקל, גידול של 13.8% לעומת 599.4 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2024 הסתכם ב-259.3 מיליון שקל, זינוק של 26.4% לעומת 205.2 מיליון שקל בשנת 2023. שיעור הרווח הנקי מהכנסות הקבוצה עלה מ-2.86% בשנת 2023 ל-3.51% בשנת 2024.
רמי לוי, מנכ"ל משותף, רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אני שמח שהדרך שלנו עוזרת להילחם ביוקר המחייה והלקוחות שלנו מבינים את המסר שאנחנו מעבירים אליהם – לקנות חכם. אנחנו רואים שמחיר פריט ממוצע ירד ולעומת זאת כמות הפריטים הממוצעת ללקוח בעליה. ברבעונים 1-3 עלינו פחות במכירה של חנויות זהות, זה נבע מזה שבשל המצב הבטחוני והאזעקות הלקוחות בחרו לקנות יותר קרוב לבית. ראינו גם שמחיר ממוצע לפריט ירד כיוון שהורדנו מחירים וערכנו מבצעים מעמיקים.
"ברבעון האחרון אנחנו רואים מגמה שונה - הלקוחות חוזרים לקנות בחנויות שלנו והמכירות בחנויות זהות בעליה למרות שעדיין המחיר הממוצע לפריט ירד וכמות הפריטים לסל ממוצע עלתה. אנו רואים מעריכים שמגמה זו תימשך גם בהמשך השנה. באונליין אנחנו רואים מגמה דומה – בתחילת השנה היתה ירידה בגלל מחסור בכוח אדם שנבע בגלל המצב הבטחוני.
"ברבעון הרביעי אנחנו רואים ששוב מכירות האונליין בעליה ואנחנו חוזרים לרמת המכירות שלפני המלחמה. שמחתי על ההחלטה לסגור את תיק החקירה בנוגע לתיאום מחירים נגד החברה שלנו נסגר מבלי שהיו כל ממצאים נגד החברה או מנהליה. אסטרטגיית החברה היתה ותהיה לשים את הלקוח במרכז ולהציע ללקוח את הסל הזול במדינה שלא על חשבון איכות ושירות, התחרות היא חלק מהאסטרטגיה של החברה.
"במהלך השנה הקרובה צפויה החברה לבצע עליית מדרגה משמעותית בפיתוח מנועי הצמיחה. בכוונתנו לפתוח כ-7 סניפי דיסקאונט, שיתווספו לכ-60 סניפי הרשת הפעילים, וכן להאיץ את קצב ההתרחבות של 'גוד פארם' ולפתוח כ-13 סניפי פארם חדשים שלה, ובכך להגיע לכ-79 סניפי פארם בפריסה ארצית. במקביל, אנו פועלים לחיזוק השירות לקהל לקוחותינו בדרך של חדשנות טכנולוגית, כאשר עד לסוף השנה הנוכחית אנו נסיים לפרוס בכל סניפי הרשת עגלות חכמות ללא צורך לחכות בתור בעמדות הקופה, באמצעות מערכת "מובייל שופר", שמקבלת משובים מצויינים מלקוחות הרשת (מערכת שפיתחנו בתוך הרשת ושאנו מקבלים פניות מרשתות קמעונאיות בינלאומיות בחו״ל לגביה).
"בימים אלה, אנו בוחנים גם הקמה של מספר מרכזים לוגיסטיים, באמצעות פעילות 'רמי לוי לעסקים', לצורך הרחבת הפעילות הסיטונאית ובכך לאפשר חיסכון בהוצאות ההובלה ועלויות תיווך שונות, שיתגלגלו ישירות לכיסם של הצרכנים. בהזדמנות זו, אבקש לאחל לכל בית ישראל חג פסח כשר ושמח וקורא לכולם לקנות חכם".
עוד ב-
יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת, רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה: "אנחנו מסכמים שנה מאתגרת עם עלייה בכל הפרמטרים, בשנה הקרובה נתמקד בלתת שירות ללקוחותינו לצד השמירה על הסל הזול במדינה. אנחנו מעוניינים לקצר את זמן ההמתנה בקופות, להתרחב באינטרנט, לאפשר לאנשים לקנות בזול עם חווית שירות גבוהה במיוחד ועם מוצרים איכותיים. נשים את הדגש השנה על המוצרים הטריים: בשר, דגים, ירקות ופירות. נחזק גם את מחלקת היבוא על מנת להיפתח לשווקים חדשים ולהביא ללקוחותינו מוצרים זולים ואיכותיים עם זמינות מקסימלית בכל החנויות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.רמי לויקובי שדה 03/2025/29הגב לתגובה זו0 0כול הכבוד אתה תותח תמשיך כחה בהצלחהסגור
-
5.שיפשוט כבר את הרגל הליקוקניק (ל"ת)יאיר ילד ז 03/2025/28הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.בושהירון 03/2025/28הגב לתגובה זו1 1איפה הבושה ,מין הסתם אים יש רווחים כאלו אתה אמור להוריד מחירים ,זה הזוי כי רווחים אלו הם ע"ח האנשים שהרימו אותך.......סגור
-
3.לא קונה ממנו בשקל (ל"ת)אזרח 03/2025/28הגב לתגובה זו0 3סגור
-
2.ויוסי 03/2025/28הגב לתגובה זו0 0כמה כתבות ממומנות הם משלמים בחודש? אעלק. 2% בשנה זה כלום! אושר עד עשה 10%!!!סגור
-
1.הכול על חשבון העובדיםעזריאל 03/2025/27הגב לתגובה זו2 2משכורת מינמום עם כנסות לאיפוס הקופהסגור
-
למה לכתוב דברים בלי לדעת?אשמח 03/2025/28הגב לתגובה זו0 0תוספת וותק,בונוסים על מכירות ומשכורת 13סגור