השוק

הסטארט-אפ הישראלי מפסיד: גייס 352 מיליון דולר ונמכר בסכום הזה

לאחר שהצליחה לגייס 352 מיליון דולר בסבב הגיוס הקודם שערכה, חברת הסטארט-אפ הישראלית "אוסטו" נמכרת על ידי חברת החניונים האמריקאית "מטרופוליס" תמורת 125 מיליון דולר. מרבית העסקה מתבצעת באמצעות מניות של חברת "מטרופוליס" ולא באמצעות מזומן

מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הסטארט-אפ הישראלית "אוסטו" (לשעבר אניוויז'ן), אשר מתמחה בזיהוי פנים ופיקוח על תנועת אנשים, נמכרת לאחר שזו לא הצליחה לקדם את המוצר הטכנולוגי שפיתחה והכנסותיה לא רשמו עלייה משמעותית. על פי הפרסום של אתר החדשות "כלכליסט", חברת החניונים האמריקאית המכונה "מטרופוליס" רכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית "אוסטו" תמורת 125 מיליון דולר. 
נזכיר, בעבר פעלה חברת "הסטארט-אפ הישראלית "אוסטו" לקידום גיוס הון בגזרתה והצליחה לגרוף לכיסה 352 מיליון דולר. רוב ההסכם נעשה באמצעות מניות של חברת החניונים האמריקאית ולא באמצעות מזומן, כך על פי הדיווח. 
עוד נודע, כי משקיעיה המרכזיים בחברה הישראלית "אוסטו" הם קרן ויז'ן 2 של חברת ניהול ההשקעות "סופטבנק" והחברות "קוואלקום" ו-"לייטספיד". נוכח העובדה כי על אף שהחברה הישראלית "אוסטו" הצליחה לגייס 352 מיליון דולר בסבב הגיוס הקודם שערכה וכעת היא נמכרת בסך 125 מיליון דולר בלבד, חברות רבות ידרשו לקבל בחזרה את השקעותיהן.  
חברת "אניווז'ן", אשר לימים שמה שונה ל"אוסטו", הוקמה בשנת 2015 ונועדה לפתח טכנולוגיה חדשנית לזיהוי פנים וזאת עבור שימושים רבים. בשנת 2021, רשמה החברה הישראלית הישג מרשים באמצעות גיוס הון בסך 235 מיליון דולר. באמצעות רכישתה של חברת הסטארט-אפ הישראלית, מתכננת חברת החניונים האמריקאית להיעזר בטכנולוגיות חדשניות במהפכת התשלומים המהירה שאותה היא מקדמת בימים אלו. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה