השוק
יצחק תשובה בנוק אאוט: שופך עוד 200 מיליון שקל על ישראכרט
קבוצת דלק של יצחק תשובה ועידן וולס לא מוותרת על ישראכרט ומשדרגת משמעותית את ההצעה הראשונית, עם שווי מטורף לענקית האשראי סביב 3.56 מיליארד שקל - ולמעשה 200 מיליון שקל מעל ההצעה הקודמת. כלכלנים בכירים ל-ice מורידים להבות: ההצעה דווקא מורידה את שווי ישראכרט לאור תשלום הקנס. כל הפרטים | בלעדי
לאחר שדירקטוריון ישראכרט דחה כבר פעמיים את אספת בעלי המניות, לפני ההצבעה על הצעת הרכישת של מנורה, עתה ניצבת בפניו דילמה לא פשוטה מול ההצעה הנגדית של בנק ירושלים, הצעה מורכבת אך בעלת עניין, לבין ההצעה של יצחק תשובה ודלק שהלכה ראש-בראש מול ההצעה של מנורה.
נזכיר בין השורות כי ההצעה של בנק ירושלים מורכבת יותר, ואינה עוסקת ברכישת חלק מישראכרט אלא 100% מהון המניות המונפק, באופן שלאחר הרכישה תהפוך ישראכרט לחברה פרטית בבעלות מלאה של בנק ירושלים, וזאת בדרך של ביצוע מיזוג משולש הופכי. מול העסקה הזו, תשובה ועידן וולס למעשה לא מתחרים ולכן היא ממשיכה להיות במו"מ מתחת לרדאר.
יצחק תשובה ועידן וולס מוסיפים אש למדורה
עתה יצחק תשובה ועידן וולס מוסיפים אש למדורה, עם הצעה כמעט חסרת תקדים לישראכרט. ההצעה הקודמת של איש העסקים עמדה על רכישת 37% לפי שווי של 3.36 מיליארד שקל, ועתה אין אף משוכה שתעצור את תשובה: קבוצת דלק הודיעה עתה שהיא מציעה להגדיל את המחיר המוצע עבור ישראכרט, כך שייגזר מבסיס שווי חברה כולל לישראכרט, לפני הכסף, של 3,560,000,000 שקל, בכפוף להתאמות לרבות מחלוקת דיבידנדים כפי שפורטו בהצעה המקורית. זאת אומרת: הצעתה המעודכנת של קבוצת דלק משקפת לישראכרט שווי חברה מעודכן הגבוה ב-200,000,000 שקל לעומת הצעתה המקורית.
כלכלנים בכירים מורידים להבות: ישראכארט נחתכת בשווי בהצעה החדשה
לעומת ההצעה המשודרגת של יצחק תשובה, כלכלנים בכירים אומרים היום ל-ice כמעט דברים אחרים לגמרי. במו"מ של דלק וישראכרט בכל מקרה עולה נושא הקנס על ביטול העסקה עם מנורה, שעומד על מעל 60 מיליון שקל. לפי שתשובה מציע לרכוש 37% אזי בכל מקרה, הנגזרת מכך הוא שתוספת של שווי 200 מיליון שקל - 37% ממנה הם כ-74 מיליון שקל, היינו סביב שווי הקנס. בכך למעשה דלק לא מוסיפה לשווי של ישראכרט דבר אלא רק מציינת את תשלום הקנס.
עבור ישראכרט ההצעה העדיפה הייתה גם תשלום קנס וגם הוספה לשווי, היינו: ישראכרט דווקא נחתכת בשווי של 200 מיליון שקל פוטנציאליים וההצעה של תשובה נשארה 3.36 מיליארד שקל. כך להערכת כלכלנים בכירים היום בשיחה עם ice לאחר הגשת ההצעה.
נחזור להצעה של יצחק תשובה. על פי קבוצת דלק, עדכון המחיר ושיפור ההצעה מגיעה לאחר הנושאים הכלכליים שעלו ונידונו עם ישראכרט בתקופה האחרונה, ולמעשה מדובר גם בקנס של מעל 60 מיליון שקל שישראכרט תיאלץ לשלם על ביטול העסקה עם מנורה: "קבוצת דלק סבורה כי עדכון המחיר כאמור נותן מענה הולם ראוי והוגן לנושאים האמורים, וזאת באופן המיטיב עם ישראכרט ובעלי מניותיה ומהווה הצעה עדיפה באופן מובהק וברור על פני ההצעות האחרות שנמצאות בידי החברה, הן בהיבט השווי לבעלי המניות, הן בהיבט הסכום במזומן שיגיע לבעלי המניות בסמוך (לפני) מועד השלמת העסקה כתוצאה מהדיבידנד המיוחד שיוכרז במסגרתה, והן בהיבט הוודאות והסבירות של השלמת העסקה וקבלת האישורים הרגולטורים".
בכל הקשור לערבויות מול ישראכרט שלא תצא קירחת מכאן ומכאן לאחר תשלום הקנס הגבוה, מרגיעים בדלק ואומרים: "עוד מוצע, כי במועד שבו ייחתם הסכם ההשקעה בין קבוצת דלק לבין ישראכרט, וכמקדמה על חשבון סכום השקעתה של קבוצת דלק בהון המניות של ישראכרט, תפקיד קבוצת דלק בידיה הנאמנות של ישראכרט סך של 72 מיליון שקל (מקדמה) מאחר שלהערכת קבוצת דלק, כפי שפורט במסגרת ההצעה המקורית, קיימת סבירות גבוהה להשלמת העסקה על ידה ולקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים, היא נכונה שעד ל-50% מתוך סכום המקדמה יחולטו על ידי ישראכרט, ככל שעסקת ההשקעה לא תושלם בשל אי קבלת האישורים הרגולטוריים, והכל כפי שיפורט במסגרת הסכם ההשקעה".
לפי יצחק תשובה ועידן וולס, עתה ההצעה שלהם היא העדיפה ביותר: שווי שוק הגבוה במעל 400 מיליון מהצעת מנורה - והוא משקף פרמיה של 10% אל מול מחיר הסגירה של מניית ישראכרט אתמול. בדלק מזכירים כי הצעת הדיבידנד שלהם עדיין העדיפה ביותר ועומדת על מעל מיליארד שקל.
נתון מסקרן הוא המהירות בה העסקה יכולה להיחתם, בדלק חושפים כי במהלך המו"מ שני הצדדים כבר הגיעו לכדי מסמך מסכם על העסקה ורק כמה נושאים כלכליים עומדים כמשוכה: "הצעתה של קבוצת דלק מקנה סבירות גבוהה לחתימה והשלמה מהירה ויעילה של עסקת השקעה בישראכרט, וזאת, בין השאר, לאור העובדה שקבוצת דלק נמצאת מול ישראכרט בישורת האחרונה של נוסחו המשפטי של הסכם השקעה, והוא מוכן לחתימה, בכפוף לסגירת ניסוחים אחרונים", היינו: ישורת אחרונה של נוסח משפטי של ההסכם והתקדמות משמעותית.
בדלק לא מתעלמים ממה שפרסמנו אתמול על מסמך חוות הדעת של עו"ד שטרום על הקשיים העולים עם המיזוג עם מנורה, ומוסיפים כי להערכתם ישנה סבירות גבוהה לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. זאת לאור העובדה שקבוצת דלק נמצאת בתהליך מתקדם מול בנק ישראל לקבלת היתר שליטה, ועוד: "קבוצת דלק מעריכה, שמאחר והיא אינה פעילה בתחומים פיננסיים, ואינה מתחרה בישראכרט, וכן אינה מהווה תאגיד ריאלי משמעותי או גורם ריכוזי אזי בהתאם לייעוץ שקיבלה, הצעתה אינה צפויה לעורר סוגיות מבחינה תחרותית, וסיכוייה לקבל את אישור רשות התחרות גבוהים משמעותית , ובלוחות זמנים קצרים, ביחס להצעות ההשקעה האחרות".
באופן מפתיע: מנורה, בנק ירושלים ודלק אופטימיים
לפי שעה יש לציין כך: כל הצדדים עדיין אופטימיים. בבנק ירושלים הולכים על טיקט הרגולטור וגם העדיפות לבעלי המניות, במנורה הולכים על טיקט השבחת ישראכרט כמו גם היכולת שלהם להשוות והקנס, ובדלק הולכים על הפן הממוני: הצעה משודרגת ודיווידנד גבוה. עיקר הלחץ אם כן חוזר לישראכרט: במי תבחר ענקית האשראי ואיזו הצעה תוגש לאספת בעלי המניות? הדד-ליין כמעט אכזרי: שלושה שבועות בלבד עד ה-15.1 לאספת בעלי המניות הגורלית והדרמטית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.הדירקטוריון הכושל של ישראכרט גרם לנזק שלדביר 12/2024/25הגב לתגובה זו1 062 מיליון שקל לבעלי המניות של החברה,ומגיע להם תביעה יצוגית ולעוף מהדירקטוריון עם כניסת בעל השליטה החדש.סגור
-
2.תשובהאבי 12/2024/25הגב לתגובה זו1 0מיסים עלינו .כך זה עובד לא?סגור
-
1.שופך כסף ?רוברט 12/2024/25הגב לתגובה זו1 0א. זה לא עסף שלו אלא של המשקיעים של דלק קבוצה. ב. הוא שוב מכניס אותנו להרפתקאות מיותרות בזמן שהפינטק מתקדם בתחום הבנקאות והסליקה.סגור
-
כסףאבי 12/2024/25הגב לתגובה זו1 0שואב כסףסגור