השוק
טסלה מגיעה לטריליון וחצי דולר: מה השתנה? לא מה שחשבתם
למאסק יש גישה רחבה לממשל החדש – והמשקיעים מנסים לכמת את השפעתו. התוצאה: גידול של 570 מיליארד דולר בשווי של טסלה, למרות הביקוש המתנדנד
לפני כחודשיים מניית Tesla (TSLA) היתה בדרך לעוד שנה שלילית, אבל הראלי הסוער בשבועות האחרונים הזניק אותה לעמדה מובילה במדד S&P 500 לשנת 2024. מה שגרם לשינוי הוא לא משהו בחברה עצמה - הביקוש למכוניותיה עדיין מתנדנד והעתיד לא נראה ברור יותר. מה שמסעיר את המשקיעים הם המהלכים הפוליטיים של אילון מאסק, כמו התמיכה האגרסיבית בדונלד טראמפ במהלך הקמפיין לנשיאות והמינוי לממשל הנכנס.
למאסק יש גישה רחבה לממשל החדש – והמשקיעים מנסים לכמת את השפעתו. לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית מניית טסלה ירדה ב-2.3% במהלך השנה. מאז יום הבחירות הן זינקו ב-73% ובסך הכל רשמו עלייה של 69% בשנת 2024. טסלה הוסיפה 572 מיליארד דולר בשווי השוק שלה לכ-1.5 טריליון דולר, בלי שום שינוי מהותי בחברה ותוך חודשיים בלבד. למעשה, טסלה מהווה כמעט חצי משווי השוק של יצרניות הרכב העולמיות. שוויה עולה על הערך הכולל של 29 יצרניות רכב הבאות אחריה.
למרות ההתנגדות הידועה של טראמפ למכוניות חשמליות, המשקיעים מהמרים כי הקרבה של מאסק לממשל תסלול את הדרך לשאיפה של טסלה לבניית רכב אוטונומי לחלוטין. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי מספר אנליסטים בוול סטריט העלו באופן דרמטי את תחזיות המחיר למניה; הם רואים בממשל טראמפ כגיים צ'יינגר לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים ומאמינים ששיתוף הפעולה עם הממשל החדש יסייע לחברה באמצעות הקלה ברגולציות. כריס גנאטי, ראש מחקר עולמי ב-Wisdomtree אמר לסוכנות הידיעות שקשה לדמיין תרחיש של עלייה גדולה יותר ממה שאנו רואים עכשיו. "ב-2025 יהיו למניית טסלה מכשולים עצומים", אמר.
כריס מקנאלי, אנליסט ב-Evercore ISI, אמר לבלומברג כי כ-500 עד 600 מיליארד דולר בלבד משוויה של טסלה מבוססים על תחום הרכב החשמלי והאנרגיה, והשאר מיוחס "לעתיד", כמו רכבים אוטונומיים ורובוטים אנושיים. חישובים שערך ניקולס קולאס, מייסד שותף ב-DataTrek Research, מציגים מציאות קיצונית אפילו יותר ולפיהם מעל 90% ממחיר המניה של טסלה קשור למה שהחברה עשויה לעשות בעתיד. הנתונים האלה בולטים במיוחד כשמשווים את הערכת שווי הרווחים של טסלה עם חברה חמה אחרת: יצרנית השבבים NVIDIA Corporation (NVDA), עד לאחרונה המניה החמה בשוק. אנבידיה נסחרת כיום במכפיל רווח של 32; טסלה נסחרת במכפיל רווח של 129.
עוד ב-
הימור על הקלה ברגולציה הוא מהלך מסוכן, מכיוון שלא ברור כמה זמן ייקח עד שהוא ייצא לפועל, אם בכלל. אפילו אם ההקלה תתרחש, אין שום אינדיקציה לכך שרכב הרובוטקסי של טסלה מוכן לצאת לדרך. אם כבר, הקלה בחוקים לפני שהטכנולוגיה של טסלה תהיה מוכנה לצאת לדרך עשויה להועיל דווקא ליריבה הגדולה שלה בתחום, Waymo של אלפבית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה