השוק
ענקית התעופה החלה בקיצוצים דרמטיים: תפטר 17,000 עובדים
בואינג הודיעה כי החלה במשלוח מכתבי הפיטורים לעובדיה, בדרך לקיצוץ 10% מכוח העבודה העולמי שלה. החברה דיווחה על הפסד של 6.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה
חברת בואינג החלה אמש (רביעי) לשלוח מכתבי פיטורים לעובדים כחלק מצעד רחב של צמצום כוח העבודה שלה בשיעור של 10% בחודשים הקרובים. מדובר במהלך משמעותי שצפוי לפגוע בכ-17,000 עובדים, עם השפעות רחבות ברחבי ארצות הברית. הצמצומים פגעו במגוון צוותים, כולל מהנדסים, מנהלי תוכניות, סוכני רכש ומומחים בתפעול שולי.
ההודעות למפוטרים הגיעו לאחר שבחודש אוקטובר הודיע מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג, כי החברה תצמצם 10% מכוח העבודה שלה במסגרת מהלך שמטרתו להתאים את החברה למצב הכלכלי הקשה ולהתמקד בעדיפויות חדשות. במהלך השנה האחרונה, בואינג חוותה מספר קשיים משמעותיים, כולל השבתות ייצור עקב שביתה של העובדים ושלל תקלות טכניות שגרמו לנזקים כלכליים. החברה גם חוותה הפסדים גדולים, כולל הפסד של 6.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה.
הפיטורים ככל הנראה אינם קשורים ישירות לשביתה בת 8 שבועות של עובדי האיגוד, אך הם חלק מהתוכנית הכללית של החברה להתייעלות. אורטברג ציין כי החברה חייבת "לצמצם תחומים לא יעילים" ולהתמקד במאמצים שיביאו לתוצאות. גם במהלך השביתה, שגרמה לעיכובים בייצור מטוסי 737 MAX, בואינג לא ציפתה להפסדים מהפיטורים המתוכננים. עם זאת, העובדים שיבוטלו יזכו לתמיכה כמו ייעוץ קריירה והטבות בריאות ממומנות לשלושה חודשים.
אורטברג הדגיש כי הצמצומים נעשו במסגרת תהליך של "איפוס" העדיפויות בתוך החברה. הוא ציין כי על בואינג להתמקד במתחמים קריטיים שמייצרים ערך מוסף, במקום להקצות משאבים לפעילויות שאינן חיוניות להצלחתה ארוכת הטווח.
עוד ב-
אחד מהאתגרים הנוספים שמולם עומדת בואינג הוא הצורך לשמור על כוח אדם מיומן, כאשר חברות נוספות בתחום התעופה והחלל, כמו SpaceX ו-Blue Origin, מפתחות פרויקטים חמים ומגייסות עובדים בצורה אגרסיבית, דבר שמקשה על בואינג לשמור על עובדיה המנוסים. בינתיים, הבלבול והחוסר ודאות לגבי המפוטרים גרמו לתסכול בין העובדים, במיוחד כשלא ברור כיצד בחרה החברה את הקטגוריות של המפוטרים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה