השוק
ספוטיפיי שוברת שיאים: מספר המנויים וההכנסות זינקו בעשרות אחוזים
אחרי שנה של הפסדים וירדה בשווי המנייה, ספוטיפיי מוכיחה שכל זה מאחוריה. לצד זינוק של 122% בשווי המנייה מתחילת השנה החברה חושפת עלייה של 12% במספר המשתמשים שהגיע ל-640 מיליון מנויים והכנסות של יותר מ-4 מיליארד דולר
ענקית הסטרימינג המוזיקלית השוודית ספוטיפיי פרסמה אתמול (שלישי), את תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי של השנה. בדוחות, החברה מוכיחה שהיא הצליחה לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה בתוכנית הצמיחה שלה. עוד מסתמן שלראשונה בתולדותיה, ספוטיפיי תרשום רווח נקי שנתי.
במהלך הרבעון השלישי של השנה, ספוטיפיי רשמה גידול של 12% במספר המנויים שלה שעומד על 252 מיליון משתמשים. בנוסף, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2023, מספר המשתמשים החודשיים הפעילים שלה ברחבי העולם גדל ב-12% ל-640 מיליון לקוחות.
ספוטיפיי, רשמה עלייה של 19% בהכנסות שהסתכמו ב-4 מיליארד אירו (יותר מ-4 מיליארד דולר). במקביל, הרווח התפעולי שלה הגיע לסכום כולל של 454 מיליון יורו (499 מיליון דולר). החברה צופה שעד סוף השנה הרווח התפעולי שלה יעמוד על 1.37 מיליארד יורו (1.5 מיליארד דולר).
המהפך של ספוטיפיי
כזכור, ספוטיפיי נכנסה ל-2024, אחרי שעברה עליה שנה לא פשוטה כשלמרות ההצלחה הכבירה בקרב המאזינים היא נחשבה לכישלון כלכלי למשקיעים. לאורך 2023, היא חוותה עלייה במספרי המנויים ברחבי העולם, אך עם זאת בדוחות הכספיים היא לא עמדה בתחזיות האנליסטים והציגה הפסדים תפעוליים שנבעו מהשקעות הענק שביצעה בתחום הפודקאסטים. כל אלו גרמו למניית החברה לרדת באופן משמעותי בזמן שמתחרות כמו אפל מיוזיק ואחרות המשיכו להתעצם על חשבונה.
כזכור, ספוטיפיי נכנסה ל-2024, אחרי שעברה עליה שנה לא פשוטה כשלמרות ההצלחה הכבירה בקרב המאזינים היא נחשבה לכישלון כלכלי למשקיעים. לאורך 2023, היא חוותה עלייה במספרי המנויים ברחבי העולם, אך עם זאת בדוחות הכספיים היא לא עמדה בתחזיות האנליסטים והציגה הפסדים תפעוליים שנבעו מהשקעות הענק שביצעה בתחום הפודקאסטים. כל אלו גרמו למניית החברה לרדת באופן משמעותי בזמן שמתחרות כמו אפל מיוזיק ואחרות המשיכו להתעצם על חשבונה.
לאורך 2024 ניכר שספוטיפיי עשתה שיעורי בית ויישמה מספר צעדי קיצוץ עלויות במטרה לשפר את הרווחיות בהם דילול של 17% מכוח האדם שלה, צמצום בפודקאסטים, והפחתת הוצאות שיווק במהלך השנה האחרונה. בנוסף, ספוטיפיי התאימה את אסטרטגיית התמחור שלה בארצות הברית, והעלתה את מחירי המנויי שלה כדי למנף את הביקוש החזק להצעות הפרימיום שלה.
כעת, אם מסתכלים על הנתונים כספיים שהיא מציגה והעובדה שמניית החברה קפצה ב-122% מתחילת השנה, אפשר להגיד בפה מלא שתוכנית הצמיחה של ספוטיפיי הצליחה מעל למה שהחברה שיערה לעצמה.
״לא היינו במצב טוב יותר וכל זה הודות לעבודה המוצלחת של צוות העובדים שלנו. אני גאה מאוד בתהליך שעברנו ועל להתקדמות שעשינו" אמר דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי.
עוד ב-
אק, המשיך לשבח את עובדי החברה וציין: "אנחנו הגענו ליעד שבו כיוונו להיות אם לא קצת יותר רחוק ועל מסלול יציב להגשמת היעדים ארוכי הטווח שלנו. החתירה הבלתי פוסקת שלנו לחדשנות והמחויבות לצמיחה מחייבת אותנו להמשיך לספק את חווית המשתמש היוקרתית, המשתלמת והטובה ביותר בשוק כיום. כל זה הופך את ספוטיפיי לייחודית בהשוואה למתחרות. אני מאוד נרגש ממה שמצפה לנו בעתיד".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה