השוק

מניית מותג תיקי היוקרה קורסת בעקבות הפסיקה: הצרכנים ירוויחו?

לאחר שבית המשפט הפדרלי בארה"ב ביטל את המיזוג בין חברת קאפרי (Capri), המחזיקה במותג היוקרה מייקל קורס ובמותגי היוקרה ורסאצ'ה וג'ימי צ'ו, לבין Tapestry, המחזיקה במותג התיקים היוקרתי קואץ' (Coach), צנחה מניית קפרי ב-48%
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
ביום שישי חסם בית המשפט הפדרלי בארצות הברית את המיזוג המתוכנן בין חברת קאפרי הולדינגס לחברת טפסטרי, מה שעלה לראשונה ביוקר: מניות קאפרי צנחו ב-48%. זאת לאחר שבאוגוסט 2023 שתי החברות חתמו על הסכם רכישה לפי מחיר של 57 דולר למניה, כאשר סכום הרכישה הוערך בכ-8.5 מיליארד דולר.
טפסטרי (Tapestry) מחזיקה במותג התיקים היוקרתי קואץ' (Coach), במותג אופנת העל קייט ספייד ובמותג ההנעלה היוקרתי סטיוארט וייצמן. קאפרי (Capri), מחזיקה במותג היוקרה מייקל קורס ובמותגי היוקרה ורסאצ'ה וג'ימי צ'ו.
 
החלטת בית המשפט הייתה ניצחון לרשות הסחר הפדרלית (FTC), אשר טענה כי המיזוג יהווה פגיעה בתחרות בשוק. השופטת ג'ניפר רושון ציינה כי השילוב בין החברות יביא לעליית מחירים ולירידה בבחירות לצרכנים. הטענה המרכזית של הוועדה היתה כי אם קואץ' ומייקל קורס לא יתחרו זו בזו, מחירי התיקים המוגדרים כ"יוקרה נגישה" – תיקים של מאות דולרים ולא אלפים – עלולים לעלות ולצמצם את מרחב הפעולה של הצרכנים.
כעת, לאחר שהמיזוג לא יצא לפועל, קאפרי עשויה לשקול למכור חלק מהמותגים שלה כדי לגייס הון חדש ולהתמקד שוב. מנגד, מניות טפסטרי עלו ב-13%, כשהמשקיעים רואים בכך הזדמנות לשוב למוקדי החוזק של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה