השוק

הלם במייקרוסופט: 2,500 יפוטרו, המנכ"ל יתוגמל ב-71 מיליון דולר

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, ביקש מוועדת התגמול של החברה להפחית את המענק המזומן שלו ב-5.5 מיליון דולר, בעקבות פריצות אבטחה חמורות שחוותה החברה, העלייה המשמעותית בשכרו מגיעה בעיקר מהענקת מניות בשווי של כ-71 מיליון דולר, זינוק חד מ-39 מיליון דולר בשנה הקודמת, זאת בצל גל הקיצוצים
מערכת ice | 
מיקרוסופט תפטר אלפי עובדים (צילום shutterstock, pixabay)
סערה בעולם הטכנולוגיה: סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, זכה לתגמול שנתי מרשים של 79.1 מיליון דולר - עלייה דרמטית של 63% לעומת השנה שעברה, וזאת למרות פיטורי עובדים נרחבים וסדרת פריצות אבטחה חמורות. העלייה המשמעותית בשכרו מגיעה בעיקר מהענקת מניות בשווי של כ-71 מיליון דולר, זינוק חד מ-39 מיליון דולר בשנה הקודמת.
בצעד יוצא דופן, נאדלה ביקש מוועדת התגמול של החברה להפחית את המענק המזומן שלו ב-5.5 מיליון דולר, בעקבות פריצות אבטחה חמורות שחוותה החברה. הפריצות, שיוחסו להאקרים המזוהים עם רוסיה וסין, הובילו לחשיפת כ-60,000 הודעות דוא"ל של משרד החוץ האמריקאי ועוררו ביקורת חריפה בקונגרס.

במקביל לסערת התגמול, מיקרוסופט פיטרה השנה כ-2,500 עובדים, כשהחלק הארי של הפיטורים התרחש בעקבות רכישת Activision Blizzard בעסקת ענק של 69 מיליארד דולר. החברה פיטרה 1,900 עובדים מחטיבת המשחקים שלה, ומאוחר יותר סגרה את חברת המשחקים Arkane Austin תוך פיטורי 650 עובדים נוספים.
למרות האתגרים, ביצועי המניה של מיקרוסופט נותרו חזקים, עם עלייה של יותר מ-16% מתחילת השנה. החברה, ששווי השוק שלה מגיע ל-3.2 טריליון דולר, מדורגת כיום במקום השלישי בעולם מבחינת שווי שוק, אחרי Nvidia ו-Apple. האנליסטים בוול סטריט צופים שהחברה תדווח על עלייה של 3% ברווח למניה ו-14% בהכנסות בדו"ח הרבעוני הקרוב.
בתגובה לאתגרי האבטחה, נאדלה הפיץ תזכיר פנימי לעובדים תחת הכותרת "תעדוף האבטחה מעל הכל", והדגיש כי בכל דילמה בין אבטחה לבין יעד אחר, התשובה צריכה להיות ברורה: "בחרו באבטחה". החברה אף הודיעה כי תרומת העובדים לאבטחת הסייבר תהווה מרכיב בקביעת התגמול שלהם, במאמץ להגביר את המודעות והמחויבות לנושא ברחבי הארגון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה