השוק

הפגיעה הכלכלית של הזיהום הקשה במקדונלד'ס: המניה צונחת

לאחר חמישים הנדבקים והסועד שנפטר, גם מניית מקדונלד'ס מגיבה למשבר: צנחה ב-6.5% כשעתיים לאחר סגירת המסחר
מערכת ice | 
רשת המבורגרים (צילום shutterstock)
מניית מקדונלד'ס צנחה אתמול לאחר שרשויות הבריאות בארצות הברית הודיעו על חקירת התפרצות אי קולי בקשר להמבורגר רבע פאונד ("קוורטר פאונדר") של הרשת. המרכז לשליטה ומניעת מחלות (CDC) הודיע אתמול כי דווח על 49 מקרים של זיהום אי קולי בסניפי הרשת בעשר מדינות. על פי הדיווח, המקרים מרוכזים בעיקר בקולורדו ובנברסקה. עשרה מהמקרים הידועים הובילו לאשפוז ודווח על מקרה מוות אחד. מהרשות נמסר כי מרבית הנדבקים דיווחו שאכלו המבורגר רבע פאונד במקדונלד'ס לפני שפיתחו את תסמיני המחלה. בהודעת הרשות נמסר כי טרם התברר מהו הרכיב הספציפי שזוהם.
בהודעה פנימית שפורסמה באתר החברה הודיע קצין שרשרת האספקה של מקדונלד'ס בצפון אמריקה, כי מקדונלד'ס נוקטת "פעולה מהירה ונחרצת" ומשתפת פעולה עם הרשויות.

על פי ההודעה, ממצאים ראשוניים מעידים על כך שההתפרצות עשויה להיות קשורה לבצל מספק ספציפי בלבד. מקדונלד'ס עצרה את הפצת הבצל והמסירה את המבורגר רבע הפאונד מסניפיה בקולורדו, קנזס, יוטה ווויומינג, כמו גם מסניפים בחלקים מסוימים באיידהו, איווה, מיזורי, מונטנה, נברסקה, נבדה, ניו מקסיקו ואוקלהומה.
מניות מקדונלד'ס ירדו ב-6.5% כשעתיים לאחר סגירת השוק. המניות נפלו בקרוב ל-10% מיד לאחר פרסום הודעת המרכז לשליטה ומניעת מחלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה