השוק

רשת המסעדות האהובה נכנסת לפשיטת רגל: 150 סניפים ייסגרו

דני'ס (Denny's) הודיעה השבוע על תוכנית התייעלות דרמטית ועל פי התוכנית, 50 מסעדות ייסגרו עד סוף השנה הנוכחית, ו-100 נוספות במהלך 2025, צעד שמשקף את המציאות הכלכלית המאתגרת בה נמצאת הרשת המונה כ-1,500 סניפים
מערכת ice | 
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשת המסעדות האמריקאית האהובה דני'ס (Denny's) הודיעה השבוע על תוכנית התייעלות דרמטית, במסגרתה ייסגרו 150 סניפים ברחבי ארצות הברית במהלך השנה הקרובה. על פי התוכנית, 50 מסעדות ייסגרו עד סוף השנה הנוכחית, ו-100 נוספות במהלך 2025, צעד שמשקף את המציאות הכלכלית המאתגרת בה נמצאת הרשת המונה כ-1,500 סניפים.
סטיב דאן, סמנכ"ל בכיר בחברה, הסביר כי הסניפים המיועדים לסגירה הם מסעדות בעלות ביצועים נמוכים, הממוקמות באזורים שהפכו ללא רווחיים או במבנים ישנים מדי לשיפוץ. במקביל לסגירת הסניפים, הרשת מתכננת לצמצם משמעותית את התפריט שלה מ-97 פריטים ל-46 בלבד, זאת לאור מגמה מדאיגה בה יותר ויותר לקוחות מבוגרים מזמינים מתפריט הילדים כדי לחסוך בהוצאות.

השינויים המתוכננים משקפים את המצב המורכב בשוק המסעדנות האמריקאי, כאשר אחד השינויים המשמעותיים ביותר יהיה ויתור על אחד מסימני ההיכר של הרשת - פעילות 24/7. כרבע מהסניפים כבר לא חזרו לפעילות מסביב לשעון לאחר מגפת הקורונה, עדות נוספת לקשיים הכלכליים עמם מתמודדים הזכיינים.
הקשיים של הרשת באו לידי ביטוי מובהק בסגירת הסניף האחרון בסן פרנסיסקו באוגוסט האחרון. בעל המסעדה, כריס האק, ציין כי הסניף נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, בהם לקוחות שנמלטו בלי לשלם וירידה משמעותית בהכנסות מכנסים עסקיים בעקבות המעבר לעבודה היברידית בתעשיית ההייטק.
ההודעה על תוכנית ההתייעלות הובילה לצניחה חדה של 17.6% במחיר מניית החברה, שירדה ל-5.47 דולר. הירידה החדה משקפת את החששות של המשקיעים מהאתגרים העומדים בפני הרשת, שנאלצת להתאים את עצמה למציאות כלכלית חדשה בה הצרכנים מצמצמים את הוצאותיהם על אוכל מחוץ לבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה