השוק

בעלות של 6.2 מיליון אירו: רכישת הענק של חברת האנרגיה הישראלית

חברת "סולאיר אנרגיות מתחדשות" מדווחת על רכישת שני פרויקטים חדשים בספרד בהספק כולל של 43 מגה וואט. מנכ"ל החברה, אלון שגב: "ההשקעה הנה במסגרת האסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה בספרד ולהגברת הנוכחות בשוקי האנרגיה המתחדשת"

מערכת ice | 
אלון שגב (צילום אורי יואלס, shutterstock)
חברת "סולאיר אנרגיות מתחדשות" מדווחת היום (שני) על רכישה של מספר פרויקטים סולאריים הנמצאים בשלבי הקמה ראשוניים בספרד, בהספק כולל של 43 מגה-וואט. הרכישה מבוצעת כחלק מהרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין סולאיר וקרן ההשקעות האירופאית, כאשר חלוקת  הבעלות בפרויקטים נקבעה בשיעור של 25% לסולאיר ו-75% לקרן.
הקמת הפרויקטים תנוהל על ידי חברת אנרג'י אינטרסול, חברת EPC ספרדית הנמצאת בשליטת סולאיר (51%). חברת אנרג'י אינטרסול תחליף את קבלן ההקמה הקודם ותמשיך את העבודות באתרי הפרויקטים. 
על פי הנהלת חברת סולאיר אנרגיות מתחדשות, עלות הרכישה הכוללת עומדת על 6.2 מיליון אירו, והיא תחולק בהתאם לחלקם היחסי של השותפים. הפרויקטים צפויים להיכנס לשלב הפעלה מסחרי במהלך המחצית השנייה של 2025. 
החשמל שייוצר בפרויקטים יימכר לחברה אמריקאית הנסחרת ב-NYSE ונכללת במדד ה-S&P 500, לתקופה של 15 שנים בתעריף של כ-50 אירו למגה-וואט, המוצמד למדד המחירים לצרכן בספרד עד לשיעור של 1% לשנה לאורך כל תקופת ההתקשרות. עוד נודע, כי הפרויקטים צפויים לפעול לתקופה כוללת של 35 שנים.
על פי התחזיות הפיננסיות של חברת סולאיר אנרגיות מתחדשות, הכנסותיה במהלך 35 שנות ההפעלה מסתכמות בכ-600 מיליון שקל ואילו ה- EBITDA עומד על כ-480 מיליון שקל. 
עוד נודע, כי הרווח הקבלני עומד על כ-8 מיליון שקל ואילו ההכנסות הקבלניות מסתכמות בכ-52 מיליון שקל. לטענת החברה, קיימים פרויקטים נוספים בספר ובצ'ילה. בספרד, מתנהלים פרויקטים בהספק כולל של 324  מגה-וואט שנמצאים בתהליכי הקמה  או לאחר קבלת אישורי הקמה מנהליים.
פרויקטים נוספים בהספק כולל של כ-326 מגה-וואט צפויים להתחיל את הקמתם בחציון הראשון של 2025. סך ההכנסות השנתיות הצפויות בגין פרויקטים אלו מסתכם לכ-495 מיליון שקל.
בצ'ילה קיימים שני פרויקטים בהספק כולל של 6  מגה-וואט צפויים להתחבר לרשת עד סוף 2024. בנוסף, שני פרויקטים סולאריים משולבי אגירה בהספק 135 מגה-וואט-שעה וכ-780 מגה-וואט שעה אגירה, צפויים להיכנס לשלב ההקמה במחצית הראשונה של 2025, עם תחזית הכנסות של 105 מיליון שקל  בשנת הפעילות הראשונה. 
כמו כן, לחברה פרויקט רוח בהספק של 48 מגה-וואט מוכן להקמה ופרויקט סולארי בהספק של 150 מגה-וואט המשלב כ-400 מגה-וואט שעה אגירה, כאשר הקמת שני הפרויקטים צפויה להיות בשנת 2025. ההכנסה השנתית המצרפית בגין שניהם צפויה להיות כ-157 מיליון שקל. בעקבות כך, החברה מדווחת כי בימים אלו היא מנהלת מגעים מתקדמים עם גופים מממנים למימון הקמת כלל הפרויקטים החדשים והקיימים, לרבות רכיב האגירה בצ'ילה.
מנכ"ל החברה, אלון שגב: "ההשקעה הנה במסגרת האסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה בספרד ולהגברת הנוכחות בשוקי האנרגיה המתחדשת. הרחבת שיתוף הפעולה עם הקרן האירופית מחזקת את הביטחון הפיננסי של החברה ופותחת דלתות להזדמנויות נוספות בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה