השוק

רווח של 350 מיליון דולר: חברת האנרגיה הישראלית בעסקה מטורפת

סולאיר אנרגיות מתחדשות הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות למכירת חשמל לחברת אנרגיה מהגדולות בעולם, שצפוי להכניס לחברה כ-27 מיליון דולר בשנה ו-350 מיליון דולר בסך הכל. 
מערכת ice |  1
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית סולאיר, הודיעה היום (חמישי) כי היא חתמה על מזכר הבנות למכירת חשמל לחברת אנרגיה מהגדולות בעולם, שצפוי להכניס לחברה כ-27 מיליון דולר בשנה.
סולאיר אנרגיות מתחדשות הוציאה הודעה לבורסה לפיה היא חתמה על מזכר הבנות עם אחת מחברות האנרגיה הגדולות והמשמעותיות בעולם, ששמה לא נחשף. במסגרת מזכר ההבנות, חברת האנרגיה תרכוש מחברה שבשליטת סולאיר חשמל לתקופה של כ-13 שנים שתחילתה במהלך שנה הבאה שייוצר בפרויקטי קצ'יויו וקנקיניה בצ'ילה בהספק כולל של כ-130 מגה-וואט ובתוספת של 780 מגה-וואט שעה אגירה. צפי ההכנסות מההסכם לשנה הוא 27 מיליון דולר וכ-350 מיליון דולר לכל תקופת ההתקשרות.
מנכ"ל סולאיר, אלון שגב, מסר: "חתימת מזכר ההבנות מהווה אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח וההקמה של הפרויקטים בהתאם לתחזיות של החברה ונותנת רוח גבית לפעילות הענפה של החברה בצ'ילה. התקשרות עם אחת מחברות האנרגיה הגדולות בעולם ממחישה את יכולות הייזום והפיתוח של החברה, הממקסמות את ערך הפרויקטים ע"י הבטחת הכנסות יציבות לטווח ארוך, ייצור חשמל ואגירתו ע"י סוללות ומכירתו בשעות הערב והלילה בהן הביקוש לחשמל גדל".
"כמו כן", הוסיף שגב: "התקשרות בהסכם למכירת חשמל עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה בדמות גידור התנודתיות בשוק האנרגיה ע"י קיבוע מחירי חשמל לזמן ארוך וקבלת מימון עתידי אטרקטיבי על בסיס נתונים אלה. חתימת מזכר ההבנות מאפשרת לחברה לממש את יעדיה לשנים הקרובות ולצמוח אקספוונציאלית בכל הפרמטרים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנה בסיסית בכלכלה
    עמיר מ. 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו...הלואי והיה זה רווח!!! זה המכירה של אנרגיה...כ-27 מיליון דולר לשנה ...ל-13 שנים. וסכום העסקה זה ה-350 מיליון דולר...הרווח...יהיה הרבה הרבה פחות.
    סגור