השוק

שנה אחרי רכישת קרדיט סוויס: UBS מוכר את פעילות כרטיסי האשראי

שנה אחרי שרכש את קרדיט סוויס, ענק הפיננסים השוויצרי UBS מוכרת את פעילות כרטיסי האשראי לאמריקן אקספרס
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
הבנק השוויצרי UBS מוכר את חלקו בחברת כרטיסי האשראי סוויס קארד לאמריקן אקספרס. המהלך של UBS מפתיע בשל העובדה כי מרכז הפעילות של הבנק הוא בשוויץ ורק בשנה שעברה רכש את קרדיט סוויס בעסקת ענק של 3.2 מיליארד דולר.
אמריקן אקספרס למעשה קונה את מצבת הלקוחות של סוויס קרדיט, את האשראי שלהם וכן הלאה ובאמצעות הרכישה הזו היא תגדיל את מצבת הלקוחות באירופה.
ב-UBS אמרו שכרגע אין כל שינוי עבור הלקוחות של סוויס קרדיט ו-UBS עדיין מחויבת לעסקי כרטיסי האשראי אולם ההחזקה בסוויס קרדיט אינה בליבת עסקיה. UBS החזיק במחצית מהמניות של סוויס קרדיט.
מה שמעניין בעסקה הזו זה העובדה שכל השחקנים בתחום האשראי הצרכני והבנקים מתמקדים בעסקי הליבה כשכל שחקן מבין את השוק בדרך מעט שונה ונסביר. עולם הפינטק למעשה ממציא מחדש את עולמות הכסף ואם אנחנו מדברים על לקוח של בנק לא בטוח שהוא צריך כרטיס אשראי אם תינתן לו ההזדמנות להתחבר לאפליקציית תשלומים מתאימה שתחייב ותזכה את חשבון הבנק שלו לפי הרכישות שלו.
לכן אם נשאל במערכת הבנקאית נקבל נקודת מבט שאומרת שבעתיד הלא כל-כך רחוק חברות כרטיסי האשראי יהיו חברות שמספקות אשראי צרכני לטווח קצר בלבד ואין כל משמעות לאמצעי התשלום שהוא הכרטיס בין אם הווירטואלי ובין אם הפיזי.
אם נשאל בחברות כרטיסי האשראי נגלה שנקודת המבט היא כזו: לעולם אמצעי התשלום יוותר באוויר בין אם בכרטיס פיזי ובאין אם בווירטואלי ולכן בהינתן חיבור לחברת פינטק מתאימה או הקמה של מערך פינטק עצמאי, הרי שתוספת של הצעות ערך צרכניות תביא את חברות כרטיסי האשראי לנגוס בנתח שוק משמעותי בעולמות האשראי לטווח קצר.
בהינתן שאלה הם פני הדברים הרי שטבעי ש-UBS תצמצם את השקעת הענק שלה בקרדיט סוויס באמצעות מכירה של חברת כרטיסי האשראי ותתמקד בעולמות הבנקאות המוכרים לה, תרחיב אותם ותמקסם רווחים כשאת שירותי כרטיסי האשראי היא תרכוש ותספק ללקוחות שלה תחת הסכמי הפצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה