השוק

אבל בעולם העסקים: האיש שהוביל את הכלכלה מת בגיל 86

במשך 24 שנים, עמד תומאס דונהיו בראש לשכת המסחר האמריקאית, אך הבוקר נמסר כי הוא הלך לעולמו
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
תומאס דונהיו, האיש שהפך את לשכת המסחר האמריקאית לכוח מוביל בשדולה העסקית, הלך לעולמו בגיל 86, מותיר אחריו מורשת מורכבת המשלבת אינטרסים עסקיים עם השפעה פוליטית. במשך 24 שנים, עמד דונהיו בראש הלשכה, מנווט אותה דרך נופים פוליטיים משתנים וטלטלות כלכליות, ובתהליך זה, הגדיר מחדש את היחסים בין אמריקה התאגידית לוושינגטון.
תחת הנהגתו של דונהיו, הפכה הלשכה לכוח משמעותי בעיצוב מדיניות, לעתים קרובות תוך נקיטת עמדות שהפתיעו רבים. אולי הבולטת ביותר הייתה נכונותו לאתגר את ממשל טראמפ בנושאי מפתח כמו הגירה ומכסים, עמדות שסימנו סטייה משמעותית מהגישה השמרנית המסורתית של הלשכה. שינוי זה שיקף את גישתו הפרגמטית של דונהיו לקידום אינטרסים עסקיים, תוך העדפת צמיחה כלכלית על פני נאמנות מפלגתית.

תקופת כהונתו של דונהיו התאפיינה במספר הישגים משמעותיים, כולל הקמת המכון לרפורמה משפטית, שביקש להגביל תביעות נגד עסקים, ומאמצים מוצלחים להעביר תביעות ייצוגיות מבתי משפט מדינתיים לפדרליים. צעדים אלה, למרות היותם שנויים במחלוקת, שינו באופן יסודי את הנוף המשפטי עבור עסקים אמריקאים. בנוסף, דונהיו היה מכריע בדחיפה למדיניות סחר חופשי ורפורמת הגירה, בראותו את שניהם כקריטיים לתחרותיות הכלכלית האמריקאית.
בשנותיו האחרונות, מצא דונהיו את עצמו מנווט במים פוליטיים סוערים יותר ויותר. ככל שהמפלגה הרפובליקאית נעה ימינה, הלשכה תחת הנהגתו מיקמה את עצמה יותר לכיוון המרכז, ואף תמכה במועמדים דמוקרטים במספרים חסרי תקדים. שינוי זה שיקף את אמונתו של דונהיו בחשיבות הדו-מפלגתיות לממשל יעיל ואת מחויבותו למה שראה כמדיניות פרו-עסקית, ללא קשר למקורה הפוליטי.
פטירתו של תומאס דונהיו מסמנת את סופו של עידן בשדולה העסקית האמריקאית. מורשתו מורכבת, מלאה הן בשבחים על כישוריו העסקיים והן בביקורת על ההשפעה הגדולה של הלשכה על המדיניות. מה שבלתי ניתן להכחשה, עם זאת, הוא החותם הבלתי נמחה שהותיר על נקודת המפגש בין עסקים לפוליטיקה באמריקה. בעוד שהמדינה ממשיכה להתמודד עם סוגיות של השפעה תאגידית וקיטוב פוליטי, סביר להניח כי השפעת עבודתו של דונהיו תורגש עוד שנים רבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה