משפט

איגוד לשכות המסחר מכריז על כנס חירום: "מדובר במכת מדינה"

עושק התובענות הייצוגיות נחשף: ישראל היא השיאנית העולמית בכמות התביעות המוגשות לנפש, 500% יותר מארה"ב ו-850% יותר מאשר בקנדה. נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן: "מדובר במכת מדינה שפוגעת קשות במגזר העסקי".
מערכת ice | 
שחר תורגמן (צילום יחצ איגוד לשכות המסחר)
בכנס חירום שיזם איגוד לשכות בישראל ועסק בתובנות הייצוגיות, הוכרז על מאבק בתופעה הפושטת לצד הגשת תלונות לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בדרישה לפסול את רישיון עריכת הדין של אותם עורכי דין כאשר הציפייה של לשכת המסחר מלשכת עורכי הדין להגיש תלונה במשטרה נגד אותם עורכי דין.
כמו כן, לשכת המסחר תיקח חסות על מוקד סיוע משפטי שיתריע בעלי עסקים מפני תובענות שהוגשו כנגדם ויסייע בסבסוד ייעוץ משפטי ראשוני לעסקים שנתבעו בתובענות ייצוגיות.
הבוקר (חמישי), נערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב, כנס חירום ראשון מסוגו שהוקדש כולו לתופעת התובענות הייצוגיות, הכנס נערך ביוזמת איגוד לשכות המסחר. תורג׳מן סיפר בכנס על מאבק ארוך השנים שמנהלת הלשכה למען שינוי חוק התובענות הייצוגיות שמהווה קרדום לחפור בו של מספר מצומצם של עורכי דין, "עוכרי דין" כלשונו, שהתובענות המופרכות שהם מגישים, בחסות החוק, מביאות לקריסה של עסקים בכל ענפי המגזר העסקי.
בכנס השתתף גם אביר קארה, סגן השר לשעבר, שמוביל בחודשים האחרונים את הארגון "די לסחיטה" אל מול התפשטות התופעה. במסגרת הכנס, הציג תורג׳מן את הצעדים המתוכננים, בין היתר, הגשת תלונות ראשונות שנשלחו לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין נגד עורכי דין מענף התובענות הייצוגיות שבשיטת ״פישינג״ נלוזה מטילים אימה על בעלי עסקים שרק רוצים להתפרנס בכבוד.
כמו כן, השקת מוקד סיוע משפטי לנתבעים בתובענות ייצוגיות שכולל שעת ייעוץ ראשונה מסובסדת וסיוע בהכוונה כיצד להתמודד עם תובענות. את הכנס והמושבים בכנס הנחה עו״ד שלומי לויה. בנוסף, נערך פאנל מיוחד בהשתתפות בעלי עסקים שנפלו קורבן לשיטת התובענות הייצוגיות, ושיתפו את הטלטלה שעברה עליהם בעקבות כך.
נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, הציג לקהל בכנס את העלייה המשמעותית בישראל בכמות התובענות הייצוגיות, ואמר במהלך הכנס: "כבר היום ובימים הקרובים אגיש 10 תלונות כנגד 10 עורכי דין ללשכת עורכי הדין בבקשה לפסול ל'עוכרי הדין' הללו את הרישיון. נגיש מסמכים שיעידו לכאורה שהם עברו עבירות פליליות ואתיות.
תורג'מן, המשיך בדבריו ואמר: "השיטה הנבזית שלהם להגשת תובענות הייצוגיות מביישת את המקצוע ומביאה לקריסתם של עסקים. אלו שנמצאים במשחק הזה אני מודיע - GAME OVER, מה שהיה לא יהיה. אנחנו נכנסנו לתמונה. תפקידה של לשכת המסחר זה להגן על העסקים הקטנים, הבינוניים והגדולים. נפעיל את עוצמת הלשכה כדי שהתופעה הזו תיעלם מהעולם. חוק תובענות ייצוגיות צריך להישאר ולשרת את ייעודו אבל לא נועד להעשיר עורכי דין שמנצלים אותו".
תורג'מן, סיכם את דבריו וציין: "אנחנו נגדע את החטא הזה, נפעל נמרצות לשנות את החוק מול משרד המשפטים וחברי הכנסת. כמו כן, אנחנו משיקים מוקד סיוע משפטי לעסקים שנתבעו ונעזור לבעלי העסקים שנפלו קורבן לשיטה. הרבה אנשי עסקים לא רצו להגיע לכאן ולהשתתף בפאנלים – הם מפחדים שעורכי הדין האלה ירדפו אותם. הם חוששים שיחפשו אותם ויגישו נגדם תובענות ייצוגיות. אם הגענו למצב שאנשי עסקים מפחדים מעורכי דין – המצב רע מאוד".
סגן השר לשעבר, אביר קארה, אשר בחודשים האחרונים הוביל את המאבק הציבורי "די לסחיטה" ציין: "חבורה של ״עורכי דין״ ותובעים סדרתיים שחברו יחד והקימו מערך משומן ומתוכנן היטב עם עמותות קש שבאמצעותם הם לוכדים קורבנות תמימים, משפך שבו הם מבשלים תביעות ייצוגיות הזויות. יש שלוש קטגוריות של תביעות סחיטה: ספאם, ⁠נגישות והגנת הצרכן. לכל קטגוריה מומחים של ממש שעשו תואר בסחיטה באמצעות ליטיגציה. חבורה כזו בספאם שחוברה יחד, יצרה מלכודת מושלמת שאין לכם סיכוי להימלט ממנה. מדובר במסע דיג מתוכנן ומתואם. מדובר בקרטל תביעות ספאם שהוא קרטל מתוחכם שמתנהל בצורה מדויקת להפליא כשכולם משתפים פעולה בסחיטת הקורבנות עם כולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה