השוק

אנלייט חוגגת: המהלך שיכניס לה עשרות מיליוני דולרים יוצא לדרך

אנלייט הישראלית הפועלת בשוק האנרגיה המתחדשת, חושפת שהשלימה את ההפעלה המסחרית של 12 הפרויקטים של ייצור החשמל הסולארי בישראל, אשר עתידים להכניס לה רווחים ענק בגובה 34-36 מיליון דולר | כל הפרטים
מערכת ice | 
גלעד פלד מנכל אנלייט MENA (צילום אילן מור, באדיבות Belectric Israel)
אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת היום (שני), שהשלימה את ההפעלה המסחרית של מלוא הצבר הסולארי משולב אגירה הגדול בישראל, הכולל 12 פרויקטים בהספק יצור סולארי של 254 מגה וואט ועוד אגירת אנרגיה בהיקף 594 מגה וואט שעה.
צבר זה כולל את היקף האגירה המניב הגדול בישראל ומהווה מעל 50% מהחשמל הנקי המיוצר תחת מודל אסדרת השוק. שבעה מהפרויקטים ממוקמים בעוטף עזה ובצפון הארץ ותורמים לביטחון האנרגטי של ישראל ולביטחון הכלכלי של הישובים השותפים בפרויקטים.
מלוא החשמל המיוצר בפרויקטים נמכר לחברת המספק של אנלייט, אשר מוכרת את החשמל בשני אפיקים: מכירה לתאגידים הגדולים בארץ, המובילים את המעבר לאנרגיה ירוקה וידידותית לסביבה, כגון ביג, מגה אור, וסודה סטרים, ומכירה למשקי בית ולקוחות מסחריים קטנים דרך תאגיד משותף עם אלקטרה פאוור, המוחזק על ידי אנלייט בשיעור של 35%.
המעבר למודל אסדרת השוק בשילוב עלות היצור האטרקטיבית של אנרגיה מתחדשת, מאפשרים לאנלייט לספק ללקוחותיה חשמל ירוק, במחיר נמוך ממחיר השוק, באופן המניב תשואות איכותיות לאנלייט ולשותפיה בפרויקטים.
הפרויקטים צפויים לייצר הכנסות של 34-36 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי של 24-26 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה, לפני התחשבות ברווחיות הנוספת שמיוצרת ברמת מספק אנלייט.
גלעד פלד מנכ"ל אנלייט, התייחס לפרטים ומסר בתגובה כי: "היום השלמנו את ההפעלה המסחרית בצבר מתקני האנרגיה המתחדשת המניב הגדול בישראל תחת אסדרת השוק. המתקנים מניבים תשואות איכותיות לחברה ולישובים השותפים. בהתאם לאסטרטגית החברה, הביזור הגיאוגרפי של מתקני החברה מחזק את הביטחון האנרגטי של משק החשמל הריכוזי בישראל, תוך יצירת מקור הכנסה יציב וחיוני לשיקום הישובים בעוטף עזה מתוך שותפינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה