השוק

טבע מתאוששת? אחרי שחטפה קנס ענק זו הבשורה הטובה שקיבלה

חברת הדירוג מוד'יס הכריזה על שיפור בתחזית דירוג האשראי של ענקית התרופות הישראלית. כעת, כשהיא ממשיכה לצמצם חובות, לרשום עלייה במכירות והצלחה בפיתוחים החדשים נותר רק נותר לקוות שטבע תצליח לרכוש מחדש את אמון המשקיעים
מערכת ice | 
מנכל טבע ריצארד פרנסיס (צילום סיוון פרג)
חברת הדירוג הבינלאומית מוד'יס, הודיעה על שיפור התחזית לדירוג האשראי של חברת טבע תעשיות פרמצבטיות, ושינתה את אופק הדירוג מ"יציב" ל"חיובי", תוך שמירה על דירוג Ba2. שינוי זה מעיד על ציפיות חיוביות לשיפור מתמשך בביצועי החברה, לצד מדיניות פיננסית שמרנית המתמקדת בהפחתת חוב.
בעוד שדירוג Ba2 מצביע עדיין על סיכון אשראי גבוה, התחזית החיובית משקפת מגמה של שיפור בפרופיל האשראי של טבע, אשר עשויה להוביל להעלאת דירוג בעתיד. סגן הנשיא ואנליסט בכיר במוד'יס, ולדימיר רונין, ציין כי החברה צפויה להמשיך לצמוח במותגים המובילים שלה, ובמיוחד בתחומים של תרופות ביוסימילאריות ותחום הגנריקה.
הדירוג הנוכחי משקף את היקף הפעילות הגלובלית של טבע, עמדתה המובילה בשוק התרופות הגנריות והגיוון העסקי שלה, הכולל תרופות ממותגות כגון Austedo, Ajovy ו-Uzedy. תרופות אלו, יחד עם השקות עתידיות, צפויות לתמוך בצמיחה עתידית.
נכון ליוני 2024, החוב המתואם לפי מוד'יס ביחס לרווח התפעולי תזרימי של טבע עמד על כ-5.2x, כאשר חשיפה משפטית בתחום ההסדר האופיואידים מהווה אתגר נוסף. עם זאת, מוד'יס צופה שהחברה תצליח לצמצם את החוב ליחס של מתחת ל-4.5x עד 2025.
לגבי תזרים המזומנים, מצבה הפיננסי של טבע בהובלת המנכ"ל ריצרד פרנסיס משתפר, עם רזרבות של כ-2.3 מיליארד דולר. החברה צפויה לייצר כ-2 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חופשי בשנה הקרובה, מה שיספיק לכסות את התחייבויותיה. טבע מתכננת לפרוע כ-670 מיליון דולר חוב ב-2024 וכ-1.8 מיליארד דולר ב-2025.
מוד'יס שמרה על דירוג הנזילות של טבע (SGL-2), מה שמעיד על יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות. התחזית החיובית עשויה להוביל להעלאת דירוג האשראי, בתנאי שהחברה תשמור על תזרים יציב ותמשיך להשיק מוצרים חדשים בהצלחה. עם זאת, הידרדרות בהכנסות או שינויים במדיניות הפיננסית עשויים לסכן את הדירוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה