השוק

גלגל הצלה לפייזר: האם השקעה של מיליארד דולר תעזור לה להשתקם?

פייזר, זכתה בתקופת הקורונה להצלחה חסרת תקדים בזכות החיסון שפתחה נגד הנגיף. מאז, החברה לא הצליחה למנף את ההצלחה, היא המשיכה לשקוע ולרשום ירידות חדות בשווי המנייה שלה. כעת, יצרנית התרופות זוכה בגלגל הצלה בדמות השקעה של מיליארד דולר | כל הפרטים
מערכת ice | 
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)
יצרנית התרופות האמריקאית פייזר, זכתה להכרה של הציבור הרחב בתקופת הקורונה לאחר שהייתה החברה הראשונה שפיתחה והפיצה את החיסון נגד הנגיף שטלטל את העולם.
באותה העת, החברה זכתה להצלחה חסרת תקדים וב-2021, המניות שלה הגיעו לשיא של כל הזמנים. מאז, החברה נמצאת בירידה מתמדת, המנייה שלה התרסקה בעשרות אחוזים וגם שווי השוק צנח והוא עומד על 162 מיליארד דולר.
אחת הסיבות שהובילו להתרסקות של פייזר היא ההערכה המוגזמת שהיא נתנה לביקוש העתידי שיהיה לתרופות וחיסוני הקורונה שפיתחה. כעת, כשהמשקיעים ממשיכים ללחוץ על מנכ"ל הנוכחי אלברט בורלא לנקוט בצעדים לשיפור המצב, נחשף שהחברה קיבלה השקעה ענק שתסייע לה בכך.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה ב-"וול סטריט ג'ורנל", קרן סטארבורד רכשה אחזקה בחברה בשווי של מיליארד דולר. הקרן בהובלת המנכ"ל ג'ף סמית השקיעה עד כה בשורה של ענפים שונים במשק, אך עיקר הפעילות שלה היא דווקא בסקטור הטכנולוגי. במסגרת ההסכם בין השתיים אנשי הקרן, דורשים כעת מיצרנית התרופות לנקוט בשורה של שינויים שיביאו לשיפור הביצועים שלה. 
על מנת להשלים את המשימה המורכבת הזו, בסטארבורד גייסו את מנכ"ל פייזר לשעבר איאן ריד, שכיהן בתפקיד בין השנים 2010 ל-2018. כמו כן, בדיווח לא צוין מידע בכל הנוגע לתוכניות של השתיים להמשך או על הסבירות שהקרן שואפת לבצע שינויים בהנהלת החברה. 
בפני פייזר עומדת משימה לא פשוטה בכלל. אחרי שהיא נכשלה בפרויקט שהיה אמור להציל אותה - פיתוח גלולות הרזייה, כעת היא תצטרך להצליח לשים קץ לירידה במכירות ולהישאר רלוונטית אל מול המתחרות האחרות בתחום שמציעות גרסאות מוזלות של התרופות הנמכרות ביותר שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה