השוק

פייזר מתאוששת: אחרי רצף של ירידות, ההכנסות סוף סוף בעלייה

עולה על הגל? ב-2020, בזכות החיסון לנגיף הקורונה יצרנית התרופות פייזר, הייתה אחת השמות החמים בשוק, אבל מאז היא רק איבדה גובה. כעת, החברה מציגה דוח רבעון חיובי במיוחד שמעיד על תחילת ההתאוששות | כל הפרטים

מערכת ice | 
פייזר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
ענק התרופות האמריקאית פייזר זכורה לישראלי המומצע בזכות החיסון שהיא פתיחה נגד נגיף הקורונה, אבל החברה הייתה בשורה כאחת עם חברות הפארמה הגדולות ביותר בעולם, רק ירדה מאז.
בשנים האחרונות, מעמדה של החברה רק ירד והיא נמצאת כיום במקום ה־10 בענף מבחינת השווי שלה. בהמשך לכך, במהלך השנה הנוכחית, מניית החברה המשיכה לצלול למטה כאשר רק מתחילת השנה היא ירדה ב-14%. 
הסיבה לירידת המנייה קשורה להייפ שהיה סביבה בתקופה הקורונה ואת העובדה שהוא עבר במהירות גדולה. בגלל שפייזר לא הצליחה להוציא לשוק מוצרים חלופיים שישמרו את הייפ סביבה, בדוחות הרבעון האחרונים ניכרת ירידה הדרגתית בהכנסות החברה. 
אבל, באופן מפתיע בדוחות של הרבעון השני של השנה שהחברה שחררה היום (רביעי), נרשמת מגמה חיובית. פייזר דיווחה על הכנסות של 13.2 מיליארד דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל.
החברה צופה להכנסות שנתיות של 8.5 מיליארד דולר מחיסון הקורונה ומהתרופה פקסלוביד (כ־14% מההכנסות הצפויות). בנוסף, לאחר  חברת Seagen, שרכשה ב־43 מיליארד דולר, חטיבת האונקולוגיה של פייזר רשמה צמיחה מרשימה בעיקר הודות למוצרים שמקורם ב־Seagen. בהמשך לכך, פייזר העלתה את התחזיות השנתיות הן להכנסות והן לרווחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה