השוק

לא סומכים על ארה"ב: פצצות 'כחול לבן' לחיל האוויר הישראלי

לאחר שנחשף כי אלביט תקים מפעל ענק חדש בישראל, במסגרת עסקה גדולה ומשמעותית עם משרד הביטחון, כעת פורסם כי לראשונה בישראל תיוצר הפצצה הכבדה ששימשה את חיל האוויר הישראלי בחיסולם של מוחמד דף וחסן נסראללה
מערכת ice |  1
אלביט מערכות (צילום ויקיפדיה, shutterstock,אלביט מערכות)
בחודש אוגוסט פרסמה חברת אלביט מערכות כי היא חתמה על עסקת ענק עם משרד הביטחון, בגובה 1.5 מיליארד שקל ובמסגרתו היא תקים מפעל חימושים חדש בישראל. זאת לאחר שבמהלך המלחמה האחרונה הודגש הצורך בייצור עצמי של חימושים וכי יהיה מסוכן להישען רק על חימושים תוצרת חוץ.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר עם הפרסום על החוזה החדש: "החתימה על חוזה החימושים היא נקודת ציון משמעותית בחזון של משרד הביטחון, שהחל עוד לפני 7 באוקטובר בהנחיית שר הביטחון, יואב גלנט והתחדד מאוד במהלך מלחמת חרבות ברזל".
"זהו מהלך אסטרטגי רחב היקף שנועד להבטיח כי מכונת המלחמה של צה"ל תמשיך להתקדם. אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע עשרות מיליארדים בבניית תשתיות ויכולות, בהרחבת קווי ייצור והקמה של קווים חדשים וברכש מלאים, כדי לבסס את עצמאות הייצור. בנוסף לצורך הביטחוני הדחוף, כל שקל שנשקיע יחזור לכלכלה, ייצר מקומות עבודה חדשים ויהווה את מנופי הצמיחה הבאים ביצוא הביטחוני". הוסיף זמיר.
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמר אז: ״הסכם זה, אשר מצטרף להסכם "עוקץ פלדה" עליו דווח השבוע, משקף את הקשר העמוק של אלביט עם מערכת הביטחון וצה"ל. מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, אלביט ״התגייסה״ לספק את צורכי צה״ל ומשרד הביטחון, וזאת בזמן שאלפים מעובדות ועובדי החברה גויסו למילואים, וחלקם עדיין בשירות פעיל. אנחנו ממשיכים להרחיב את אתרי הייצור שלנו, על מנת לעמוד בהתחייבויותינו ללקוחותינו גם בארץ וגם בעולם. אני מודה לצה״ל ולמשרד הביטחון על האמון שהם נותנים בהנהלה ובעובדים שבכל העת ממשיכים לפעול ליצירת פתרונות ופיתוחים טכנולוגיים מובילים וחדשניים, אשר מוכיחים את עצמם פעם אחר פעם בשדה הקרב".
היום (שלישי) פורסם בדה מרקר כי המפעל החדש עתיד לייצר ולספק פצצות לחיל האוויר מסוג MK-84, סוג הפצצות בהן השתמשו בחיסולי המחבלים הבכירים מוחמד דף וחסן נסראללה. עוד דווח בדה מרקר כי זו תהיה הפעם הראשונה שפצצות מסוג זה ייוצרו בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אלביט חתמה עיסקה
    רחל 10/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לאל שחתמו וישראל תייצר מה שצריכה לייצר בלי להסתמך על אחרים. גם ייצור מקומות עבודה וגם נחסוך בהוצאות ובחובות שלנו וכיפוף ראשנו בלחצים כן לתקוף לא לתקוף. הארץ שלנו ועלינו להחליט עליה. מאחלת הצלחה גדולה בייצור שלנו. כחול לבן!???????????????????? דנה טובה ומבורכת בעל הידועות. אמן!???????????????????
    סגור