השוק

רשות הפיצריות האהובה נכנסת לפשיטת רגל: הסניפים נסגרים

הזכיינית EYM Pizza שמפעילה מספר סניפים של פיצה האט בארצות הברית, הודיעה על מכירת 127 סניפים בחמש מדינות בארצות הברית. צעד זה מגיע בעקבות הגשת בקשה לפשיטת רגל מוקדם יותר השנה, על רקע סכסוך מתמשך
מערכת ice | 
פיצה (צילום pexels, shutterstock)
רשת הפיצריות האמריקאית המפורסמת, פיצה האט, עוברת טלטלה משמעותית עם הודעתה של EYM Pizza, אחת הזכייניות הגדולות של הרשת, על מכירת 127 סניפים בחמש מדינות בארצות הברית. צעד זה מגיע בעקבות הגשת בקשה לפשיטת רגל מוקדם יותר השנה, על רקע סכסוך מתמשך בין הזכיינית לבין חברת האם. המכירה, שתתבצע בסיוע חברת הייעוץ National Franchise Sales, מקיפה מסעדות באילינוי, אינדיאנה, ג'ורג'יה, דרום קרוליינה וויסקונסין, ומהווה חלק מתהליך ארגון מחדש של החברה.
הסכסוך בין EYM Pizza לפיצה האט החל להתגלגל עוד במרץ השנה, כאשר הזכיינית הגישה תביעה נגד פיצה האט בניסיון למנוע את ביטול הסכמי הזיכיון שלה. בתגובה, ביוני, הגישה פיצה האט תביעה נגדית, בטענה כי EYM Pizza לא שילמה תמלוגים בזמן וכי ביצועי החנויות שלה היו מתחת לסטנדרט. לפי נתוני פיצה האט, בעוד שהמכירות הכלליות של הרשת עלו ב-7% בין 2019 ל-2023, המכירות של EYM ירדו ב-10% באותה תקופה.

אלן גאלופ, יועץ בכיר בחברת NFS, מסביר כי למרות הירידה במכירות במהלך הקיץ, הנובעת מהפרסום השלילי סביב המחלוקת המשפטית, הוא צופה עניין רב ברכישת הסניפים. "פיצה האט פועלת בסגמנט אטרקטיבי," הוא מציין, "ואנו מאמינים שיש פוטנציאל רווח משמעותי במסעדות אלו." גאלופ מוסיף כי תהליך פשיטת הרגל אפשר ל-EYM Pizza להיפטר ממיקומים בעייתיים, מה שמגדיל את האטרקטיביות של הסניפים הנותרים.
ההיסטוריה של EYM Pizza עם פיצה האט החלה ב-2016, כאשר רכשה סניפים באילינוי ואינדיאנה בעלות כוללת של כ-19.4 מיליון דולר. בשנים שלאחר מכן, הרחיבה את פעילותה לג'ורג'יה, דרום קרוליינה וויסקונסין, בהשקעה נוספת של מיליוני דולרים. עם זאת, היחסים עם חברת האם התדרדרו, כאשר EYM טענה כי פיצה האט נכשלה בהתאמת עצמה לעידן המודרני ולטכנולוגיות עדכניות.
כעת, עם פתיחת תהליך המכירה, נקבע תאריך יעד של ה-30 באוקטובר למציעים פוטנציאליים. מעניין לציין כי בין 127 הסניפים למכירה, 15 מהם באינדיאנה נסגרו במהלך הקיץ לאחר ביטול הסכמי הזיכיון. סניפים אלו מוצעים עם אפשרות לפתיחה מחדש כפיצה האט או להסבה לשימוש אחר. במקביל, חברת האחות של EYM Pizza, EYM Chicken, סגרה באוגוסט יותר מ-25 מסעדות KFC בערים שונות באילינוי, אינדיאנה וויסקונסין, מה שמדגיש את האתגרים הרחבים יותר שעומדים בפני קבוצת EYM.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה